V piatok 7.4.2017 prebehlo v priestoroch FIIT STU v Bratislave finále slovensko-českej súťaže MastersGate, zameranej na akceleráciu e-commerce businessu stredných a malých e-shopov. Cez 200 účastníkov malo možnosť na 2 pódiách zhliadnuť pútavé odborné prednášky a prípadové štúdie od viac ako 20 top spíkrov z oblastí sociálne mediá, UX, branding, analytics, financie, export alebo investície. Na podujatí sa zároveň odbornej porote prezentovalo 16 e-shopov - finalistov v štyroch hlavných a 2 vedľajších kategóriách.

Po návrate do NHL odchytal Jaro Halák niekoľko úžasných zápasov, v ktorých bol vyhlásený za hviezdu zápasu a do posledného kola držal New York Islanders v hre o postup do vyraďavecej fázy. Nepodarilo sa. Ani 8 sezónnych shotoutov brankára Petra Budaja neznamenali úspech. Naopak skúsení Marián Hossa, či Zdeno Chára vytúžené brány play off dosiahli. Taký je ale šport. Nie vždy sa dá vyhrať, aj keď do toho dáte maximum.

“To o čom to tu píšeš?!” by mohla znieť otázka. V spomínaný piatok som ako moderátor finálovej súťaže MastersGate E-commerce Summit videl niečo, čo mi v mnohom pripomenulo športové zápolenia, na konci ktorých môže byť víťazom len jeden (preto tá krátka NHL vsuvka). Súťažiaci zabodovali svojimi projektmi už pred samotným Summitom, vďaka čomu sa do finálového kola kvalifikovali. Vo finále ukázali svoje nadšenie, profesionalitu, zmysel pre business, marketing, chuť pobiť sa o dobrý výsledok, úprimnosť a mnohí aj originalitu. Väčšina o priazeň poroty bojovala osobne. Tí, ktorí sa nemohli zúčastniť osobne, si pripravili či už zaujímavú video prezentáciu, alebo sa prezentovali na diaľku.

Samozrejme blahoželám všetkým víťazom, ktorí boli o ten kúsok lepší, ako ich konkurencia. Odviedli ste naozaj výbornú robotu.

Piatkový deň však v mojich očiach nebol o lepších a horších. Hlavne som videl dobrých a lepších.  Ďakujem všetkým súťažiacim za chuť, odhodlanie a nasadenie, ktoré vložili do prezentácií svojich e-shopov. Konkrétne to boli v jednotlivých kategóriách:

“Skokani a exportéri”: Ihrysko, InnocentStore, Bubulákovo, TimeStore,
“České e-shopy”: Hrejivé vankúšiky, Plastkon, Ráj Kování, bobu.cz,

“Malé a stredné e-shopy”: Mr. Wood, Vecičky, Bambulkovo, Gabonga,
“Bricks to clicks”: Vnímavé hračky, Obleč sa do roboty, Mäso domov, Sportby.sk.

Držím Vám všetkým palce v rozvoji Vašich zaujímavých projektov!


A na záver pár myšlienok od súťažiacich, ktoré ma ako zástupcu organizátora ui42 úprimne potešili: Jeden mi napr. povedal “Nám už dalo veľa len to, že sme sa do MastersGate prihlásili a na finále pripravovali. Už to nás posunulo o kus ďalej”. Iný zas dodal “Je skvelé, že projekt ako MastersGate na Slovensku existuje. Takých je málo, ak vôbec. Pre rozvoj e-commerce businessu je to výborná príležitosť ako sa zviditeľniť, spoznať ľudí z businessu, naučiť sa nové trendy.”

Aj preto verím, že víťazom piatkového podujatia je vlastne každý.