Obleč sa do roboty Case Study Ako sme vďaka PPC zvýšili konverzný pomer
Platené kampane (v tomto prípade PPC kampane) predstavujú jednu z najpoužívanejších častí marketingového mixu e-commerce projektov. K tomu, aby boli efektívne a prinášali vyššie konverzie, je potrebné ich vhodne optimalizovať. Od detailných nastavení cez granuláciu kampaní až po správne rozhodnutia na podklade analyzovaných dát môžu PPC kampane pomôcť aj k takým skvelým výsledkom ako pri klientovi Obleč sa do roboty.
Výsledky spolupráce a čísla
+ 75%
nárast konverzného pomeru YoY
- 53%
pokles podielu nákladov na obrate YoY (PNO)
Zadanie a ciele spolupráce
Cieľom spolupráce bolo dosiahnuť po turbulentnom pandemickom období lepšie čísla z platených reklamných kampaní, než v rokoch počas pandémie Covid-19. Hlavnou oblasťou, na ktorú sme sa v rámci spolupráce zamerali, boli platené PPC kampane prostredníctvom Google Ads reklamy.
Hlavné oblasti spolupráce
Kľúčové medzníky spolupráce
Výrazné zmeny v hlavnom predajnom sortimente
Zaujímavosťou, ktorá hrá významnú rolu v porovnaní výsledkov pred a po spolupráci, je charakter hlavného sortimentu klienta. Kým pred pandémiou Covid-19 tvorili gro predaja pracovné odevy a obuv, počas pandémie nastal obrat. Z logických dôvodov vystriedali oblečenie do roboty rúška a respirátory. To sa následne zmenilo po skončení pandémie, kedy ich predaj opäť klesol.
Zvýšili sme konverzný pomer správou PPC kampaní
Pomocou optimalizácie a granulácie platených kampaní v Google Ads sa nám podarilo dosiahnuť výsledky, ktoré boli nad očakávania klienta. Vyladené Performance Max kampane a Search kampane (kampane vo vyhľadávaní) sú dôvodom, prečo sme v e-shope zvýšili konverzný pomer a zároveň markantne znížili podiel nákladov na reklamu.
Naštartovali sme platenú reklamu na Googli
Štartová čiara, z ktorej sme vychádzali, boli veľmi dobré výsledky e-shopu z predaja rúšok a respirátorov. Našou úlohou bolo prekonať túto métu. Avšak už s hlavným predajným sortimentom spred covidového obdobia – pracovným oblečením a obuvou. Prvé spoločné aktivity v oblasti performance marketingu odštartovali v lete 2022. Práve v tomto období (po upgrade e-shopu) klient hľadal spoľahlivého partnera, ktorý mu pomôže dosiahnuť lepšie výsledky so správou platených kampaní.
Kontaktujte nás
Chcete aj vy vylepšiť vaše PPC kampane?
-
Andrej Kajan
CEO
-
Samuel Štassel
Sales & Marketing