Na sociálnych sieťach na veľkosti nezáleží alebo slovenský Twitter v kocke

Povrchný náhľad na objem fanúšikov brandu na sociálnych sieťach občas zvykne deformovať mienku, že čo je väčšie, to vyhráva. Čo však vyzerá ako úspešný social media channel sa po detailnejšom preskúmaní rýchlo môže zmeniť na úplnú frašku.

Nedávno som sa zo zaujímavosti pozrel ako to vyzerá so slovenskými značkami na Twitteri, ktorý je stále na Slovensku minoritnou sociálnou sieťou a využívajú ho len určité skupiny ľudí a značiek. V prvej desiatke najsledovanejších brandov na Twittri klasicky dominujú technologické značky, operátori a finančné inštitúcie a pár výnimiek ako kníhkupectvo, portál na hľadanie ubytovania a web ponúkajúci jazdené autá. A ten desiatke dominuje so skoro 85 000 followermi. Úžasný úspech! Alebo...?

 

Autobazar.eu

Po návšteve účtu @autobazareu bola hneď druhou podozrivou vecou kvalita ich contentu. Neprispôsobený obsah, posty z Facebooku skrátené linkou a nulový engagement. Najväčší šok nastal však po tom, ako som prebehol tento účet free toolom Fake followers app. 94% ich followerov vyhodnotila aplikácia ako „suspicious or empty“. Nepochopiteľné praktiky webu s kupovaním lacných fake followerov ich síce radia na štatistické prvé miesto v počte sledujúcich, ale v praxi ich komunikačná stratégia na Twitteri je tou najhoršou voľbou pre image značky. Ale ktovie, zrejme táto ilúzia na cieľovú skupinu funguje.

Martinus.skDlhodobo oceňovaný Martinus nemôže chýbať medzi prvými miestami. Kvalitný obsah a okamžité reakcie na odpovede followerov len podporujú to, čo v roku 2011 prezradil Michal Meško o stratégií Martinusu na sociálnych sieťach o upevňovaní vzťahov so zákazníkmi. Martinus je v súčasnosti na treťom mieste.

Portál www.1-2-3-ubytovanie.sk obsadil v rebríčku štvrté miesto a to aj napriek svojej veľmi sporadickej a funkčnej multi jazyčnej aktivite. Po falošných followerov sa však nedopátrate, na toto umiestnenie sa dostal zrejme vďaka tomu, že po vygooglení „accommodation slovakia“ sa ich web nachádza vo výsledkoch na pole position a v headeri webu nájdete link na Twitter účet, ktorý je plný zahraničných lowcost cestovateľov.

WebsupportWebSupport.sk pod vedením Michala Trubana skutočne dáva za pravdu filozofii nepretržitej podpory. Na Twitteri to rovnako ako Martinus dokazuje neformálnou komunikáciou a pravidelným tweetovaním o novinkách, features vlastných produktov a zaujímavostiach od tretích strán.


Tatra bankaOrangeMicrosoft SlovakiaO2IAB Slovakia

 

Na ďalších pozíciách sa umiestnili Tatra banka, ktorá by mohla zvážiť používanie slova nekomfort (inak prevádzkujú výborný zákaznícky servis) a dvojica operátorov OrangeO2. Prvý menovaný komunikuje na môj vkus príliš strohým spôsobom, ale O2 na druhej strane – to je ukážkový príklad skvelého, originálneho a zaujímavého contentu, osobnej komunikácie a neformálneho spôsobu riešenia problémov. Za mňa obrovský palec hore!

Desiatku uzatvára združenie spoločností so zameraním na internetovú reklamu IAB Slovakia. V tomto prípade sa jedná o skoro výlučne spravodajský account príležitostne prinášajúci informácie o novinkách v digital marketingu.

Náš klient Microsoft Slovakia sa v rebríčku umiestnil na ôsmom mieste. Týmto sa chcem poďakovať všetkým followerom za vernosť a zároveň sa aj naďalej budeme snažiť o prinášanie kvalitného contentu na dennej báze! :)

Všetky dáta sú bezplatne dostupné verejnosti vďaka službe socialbakers.com, ktorá prevádzkuje aj Fake followers app. Novinky z ui42 môžete sledovať aj na našom Twitteri na @ui42