Google už niekoľko mesiacov testuje Expanded Text Ads, tzv. rozšírené reklamy. So zrušením pravého stĺpca, o ktorého prínosoch a záludnostiach som hovoril na Trend Online Academy, prináša Google ďalšiu novinku v posune k rozpínajúcemu sa mobilnému vyhľadávaniu. Snáď jedna z mála vecí, ktoré neprešli upgrade-om sa dočkali. Staré známe pravidlo na počet znakov nadpis/popis1/popis 25/35/35 sme prešli na nadpis1/nadpis2/popis v pomere 30/30/80.

Dostala sa nám príležitosť túto zmenu otestovať. Veď prečo by sme nechceli "sľubovaných" +20% CTR? Keďže je to BETA verzia, stále má svoje chybičky.

1. Disapprovals

Ak niečo pokazíte v reklame, v maili sa nedozviete, aký reklamný text ste, vlastne, napísali. Úsmevné, ale nám to nevadí, pretože tak či onak ten reklamný text musíte ísť pozrieť do AdWords.

Btw: Netušíte, kedy Google do týchto e-mailov vloží aj link na priamu editáciu v AdWords? Uvítali by sme to.

2. Zradné CTR

Vždy sú zvýrazňované výhody nového formátu a my ich oceňujeme a tešíme sa z nich. Každý markeťák by sa mal predtým, ako začne skákať meter dvadsať, na chvíľu pozastaviť a pohľadať v dátach. Nová rozšírená reklama vyzerá viac ako dobre. 

Nový reklamný expanded ad text vyzerá geniálne, aj keď má menej štatistických dát. Na prvý pohľad by som hneď zrušil prvý text a nechal iba druhý text. Pozn: Oba texty majú v sebe search term a sú to kvalitné copy texty. Táto nerovnomernosť mi nedá spať a pátram ďalej. Historicky vieme, že Google search a Search partners majú rozdielne výsledky, preto si dáta rozsegmentujeme podľa Network.

Bum! Máme príčinu rozdielu a výsledky:

  1. V Google search má klasická reklama 32,06% CTR na pozícii 1,2 a rozšírená reklama 33,6% CTR na pozícii 1,4 -> Druhá reklama tesne vyhráva. Neprospieva jej len o 0,2 horšia pozícia. Táto reklama má skutočne lepšie CTR.
  2. V Search partners majú obe reklamy podobné CTR. Problém tu nastáva v počte zobrazení, kedy prvá reklama má 2323 zobrazení a druhá reklama LEN 736 zobrazení. Takto vzniká nepomerné celkové CTR a teda, záhada je vyriešená.
    1. Problém v Search partners bude pravdepodobne ten, že tak široká sieť sa nestihla pripraviť na tak dlhé reklamné texty a teda Google má problém zobrazovať novú reklamu u svojich partnerov.
    2. Z toho vzniká odporúčanie, že ak používame nastavenie kampane so Search partners, mali by sme nechať zapnutú aj klasickú reklamu, pretože táto by výrazne utrpela zobrazeniami.
    3. Aj keď je tu CTR v Search Partners mizivé, môžeme sa domnievať, že to má vplyv na brand. Je otázkou, či sa kvôli CTR nezhoršuje skóre kvality reklám.

Aké máte skúsenosti s Expanded Text Ads vy? Máte ich už spustené? Máte podobné výsledky s novými vymakanými reklamami? Lúčim sa v duchu hesla: Dôveruj, ale preveruj.