Blížiaci sa dátum 18.12. neveštil v našich očiach nič dobré. Dodávatelia eshopov, ktoré spravujeme, vyhlasovali dovolenky a inventúry. Slovenská pošta bola zasypaná balíkmi na dobierku. Cenové porovnávače nestíhali spárovávať produkty. Google už nevedel, čo má ľudom hľadajúcim „darček pre priateľku“ zobraziť. Do toho ešte padne nejaký server. A hneď máte marketéra na práškoch.

Načo sa pripraviť

Cenové porovnávače

TIP na vianočný darček

Najväčší cenový porovnávač spustil špeciálnu darčekovú sekciu „Vianočné darčeky od Heureky“. Nebudeme sa tu chváliť, že sa nám z každého eshopu podarilo do tejto sekcie niečo zaradiť a snáď nemusíme ani hovoriť, že každý tento produkt bol označený stickerom TIP (po prejdení myšou na produkt označený ako TIP sa zobrazil špeciálny promo text).

Heureka sa k Vianociam postavila naozaj zodpovedne a vytvorila aj novú funkciu „Dodanie do Vianoc“. Každý eshop si mohol zadať dátum, dokedy garantuje doručenie objednávky a táto informácia sa zobrazovala pri všetkých jeho produktoch.

Tip: Nerobte zmeny v XML feedoch pre cenové porovnávače počas decembra. Opätovné zaradenie/spárovanie produktov trvá nejaký ten čas a môžete prísť o zákazníkov.

 

Facebook

Topiaci sa aj slamky chytá. Asi tak by som nazvala mužov hľadajúcich darčeky pre svoje polovičky. Tak prečo nevytvoriť reklamu cielenú na mužov? Však povedzme si pravdu, ženy vedia rok dopredu, čo kúpia.

Na Facebooku ponúknite mužom balík kozmetiky vhodný pre všetky typy pleti. Hlavne im nedávajte na výber medzi suchou, mastnou, zmiešanou pleťou a už vôbec nie na pleť so sklonom k sčervenaniu. Prídem, chytím, zaplatím – to je sen každého muža.

Ponaučenie: Mužom ponúkajte univerzálne darčeky, ktorými nič nepokazia a nad ktorými nemusia váhať.

 

Po Vianociach

19.12. bol koniec. Už Vám nikto nezaručil, že slovenská pošta to stihne. Kuriér s odretými ušami. Keď nedokážete zabezpečiť darček, reklama je zbytočná. Znižujú sa bidy, pauzujú sa reklamy. Mohli ste začať oslavovať alebo plakať. 

ALE to neznamená, že je všetko stratené

Medzi 25.12. - 2.1. bol, a o rok opäť bude, obrovský nárast aktivity na Facebooku. Postujte zábavné veci, zaujmite ľudí. Toto bola tá správna chvíľa kedy ste mohli získať pár stoviek „like-ov“ priam zadarmo. 

FB page

FB page

 

Na budúce Vianoce prajem všetkým veľa energie. Objednávky totiž chodia hlavne na poslednú chvíľu. Na slovenskom trhu sú obchody, ktoré sa snažili svojich zákazníkov motivovať k nákupu darčekov ešte pred samotným vianočným zhonom (Martinus.sk so svojou ovečkou ponúkal darčekové poukážky za nákup darčekov vopred – Antistresový týždeň). Ale predvianočnému zhonu sa aj tak nevyhnete.