Učte sa spolu s Google Partners Audience Product Experts No.1

V utorok 7.2.2017 odštartoval Google svoj ďalší 7-týždňový vzdelávací program s názvom Audience Product Experts, zakončený získaním digitálneho certifikátu. Program vedie Alessia Scarpellini, korá si tentokrát prizvala AdWords Ninju Auroru Vintilescu, aby uviedli dôvody prečo je publikum také významné a predstavili Audience solutions dostupné pre Search a Display. My sme samozrejme boli pri tom a každý týždeň Vás budeme informovať o zaujímavých postrehoch z jednotlivých sedení.

Prečo je publikum také dôležité?

Publikum a jeho správne zadefinovanie, je prítomnosťou aj budúcnosťou digitálneho marketingu. Zákazníci sa už nepripájajú online, pretože oni už online jednoducho žijú. Podľa štatistík používame mobil priemerne 150x za deň, a to už len na kontrolu svojho kalendára, napísanie správy alebo hľadanie nového páru topánok, či dobrej reštaurácie. Takto robíme mnoho online akcií, ktoré ukazujú naše záujmy, zámery či potreby. Toto všetko môže pomôcť pri zameraní sa na správnych zákazníkov, na tých ktorí hľadajú presne to, čo konkrétny marketer ponúka.

Zdroj: iStock

Ako do toho zapadajú micromomenty?

Micromoment je okamih, v ktorý vezmeme do ruky mobil, alebo si sadneme k počítaču a nahliadneme do nimi ponúkaného digitálneho sveta. Dané okamihy vieme rozdeliť na:

  1. Momenty, v ktorých sa chceme niečo dozvedieť 65%
  2. Momenty, v ktorých hľadáme miesto kam ísť 85%
  3. Momenty, v ktorých chceme zistiť ako niečo spraviť 91%
  4. Momenty, v ktorých chceme niečo kúpiť 82%

Dôležité je, zasiahnuť správnych zákazníkov v správny micro moment. Výhrou je nájsť ideálne publikum a zasiahnuť ho čo najefektívnejšie v pomere k cene a výkonu.

Ako na to?

Aby sa nám podarilo vytvoriť takéto “dokonalé” publikum je vhodné použiť Adwords Machine learning, ktorý nájde tých správnych používateľov vďaka tomu, že využije ich potreby, záujmy či vyhľadávania a vyberie za nás publikum, ktoré chceme - funkcia: auto targeting.

Čo zaraďujeme medzi Google Audience solutions?

  1. Affinity Audiences, kam patria špecifické záujmy zákazníka založené na jeho životnom štýle. Ide teda o zoskupenie užívateľov na základe podobných záujmov, podľa ktorých si ich Google kategorizuje. Tu sa ale prezentuje vášeň a nadšenie človeka. Pre lepšie pochopenie príklad: niekto si s obľubou searchuje Ferrari, to ale neznamená, že si ho aj chce kúpiť.
  2. Demographics ktoré suvisia so zameriavaním sa na vek a pohlavie.
  3. Similar Audiences, kde ide o údaje už existujúcich remarketingových zákazníkov, vďaka ktorým sa hľadajú noví klienti na základe ich spoločných zdieľaných záujmov. Ak máte dobrý remarketing list, máte dobrý aj similar list.
  4. In market Audiences sú užívatelia, ktorí porovnávajú ceny na viacerých stránkach a aktívne zvažujú kúpu produktu alebo služby.
  5. Custom Affinity Audiences sa týka snahy Google identifikovať spoločné vlastnosti návštevníkov danej webstránky (vek, poloha, záujmy), a na základe týchto parametrov z nich vytvoriť nové publikum.
  6. Re-marketing je zameranie sa na už existujúcich zákazníkov a ich opätovné získanie.
  7. Customer match umožňuje zobrazovanie reklám na základe tých informácií, ktoré užívatelia zdieľali s Google. Je to v podstate nová cesta ako vytvoriť remarketing list, ktorý pozostáva už z poskytnutých emailových adries zákazníkov. Využíva sa tu najmä prepojenie s Youtubom a s Gmailom.


Zdroj: iStock

Ľudia neustále obmieňajú desktop s mobilným zariadením, a to počas celého dňa. Práve preto je výzva, nájsť správnu osobu v ten správny moment. Práve vyššie spomenuté Google Audience solutions pomáhajú marketerom zasiahnuť užívateľov na základe vecí, na ktorých im záleží, a to použitím náhľadov z miliónov webstránok a aplikácií cez GDN (Google Display Network) a Youtube. GDN je schopné zasiahnuť až 90% z celkových užívateľských záujmov a reklamy sa zobrazujú na viac ako dvoch miliónoch webstránkach v rôznych formátoch - obrázky, texty alebo reklamy v mobiloch.