Pokiaľ sa aspoň časť vašej cieľovej skupiny pohybuje na internete, tak je vysoko pravdepodobné, že zároveň používa sociálne siete. Prítomnosť v sociálnych médiách (SM) sa v takom prípade stáva jedným z užitočných nástrojov  vášho online podnikania.

Ako teda dokážete využiť sociálne siete vo váš prospech? Čo môžu pre vás urobiť?

Internet je dnes presýtený reklamou a množstvo užívateľov ju už podvedome ignoruje. Sociálne siete vám dávajú možnosť prejaviť ľudskú stránku vášho podnikania, pretože to je to, čo dnes v online marketingu funguje ako jedna z najlepších komunikačných stratégií. Autenticita, reálnosť a aktuálnosť sú faktory, ktoré privádzajú ľudí zaujímajúcich sa o váš business priamo ku vám. Nechcú sledovať denne váš web a čakať na update, nechcú vám písať mail a čakať na odpoveď, nechcú telefonovať a čakať na linke. Chcú vám dať like alebo follow a nestarať sa o vyhľadávanie informácií, oni na aktuality budú pasívne čakať. A už bude závisieť len na našej spolupráci, aké aktuality fanúšikom dodáme.

Na počte fanúšikov nezáleží

Ak máte 50 000 fanúšikov na fanpage na Facebooku a váš priemerný post dosahuje dva – tri likes a na link v poste neklikne nik, tak niečo asi nie je v poriadku. Počet fanúšikov či followers (sledujúcich) skrátka nie je primárna metrika, na ktorej sa zakladá hodnotenie úspešnosti social media stratégie. Sociálne siete okrem aktuálnych informácií pre fanúšikov dokážu tiež priviesť záujemcov na váš web, a povzbudzovať ich k ďalšej interakcii, generovať určitý obrat, zabezpečovať komunikáciu spoločnosti v krízových situáciách alebo získavať dôveru a lojalitu fanúšikov prostredníctvom poradenstva a rýchlych odpovedí na ich otázky. Všetky tieto ciele dokážete spoločne s našou podporou zabezpečiť.Na počte fanúšikov nezáleží

Je reklama na Facebooku rentabilná?

ÁNO. Napriek tomu, že social media nie sú primárne predajný kanál, dokážu vygenerovať zisky. Kampane môžu byť nastavené podľa želaného výsledku vašej investície – engagement postu, kliknutia na vašu stránku, noví fanúšikovia, inštalácie vašej aplikácie a pod. Reklama na Facebooku spadá pod formát PPC reklama (pay per click – platba za kliknutie) a funguje na princípe biddingu – aktuálnej ponuky.

Niekoľko čísel, ktoré vám vyrazia dych

Na konci januára 2014 Facebook ohlásil, že za skoro desať rokov svojej existencie dosiahol počet jeho aktívnych užívateľov 1,23 miliardy a z toho až 945 miliónov tvoria používatelia mobilných zariadení, takže sú vášmu businessu prístupní prakticky kedykoľvek.

Čo sa týka slovenských používateľov, tak v súčasnosti je až 75 % užívateľov vo veku 18 – 44 rokov. Fáma o tom, že Facebook je pre tínedžerov, ktorí sú nerentabilní je zastaraná a platila niekedy v roku 2009. Stále si myslíte, že vášmu podniku by sociálne siete nič nepriniesli?

Sociálne siete nie sú len Facebook

Sociálne siete nie sú len o Facebooku

Charakter vášho podnikania by mal určovať aj iné smerovanie v social media sfére, ktorými by ste sa mali uberať. Zaujal vás Twitter? Najvhodnejší je pre technologické, marketingové, lifestylové, finančné a štýlové spoločnosti, tzv. lovebrands. V porovnaní s Facebookom má slovenský Twitter kvalitnejšie publikum, ktoré sa reálne zaujíma o to, čo publikujete. Kvalita followerov teda ide ruka v ruke s väčším CTR (click through rate – miera prekliku), v niektorých prípadoch je až desaťnásobne vyššia oproti Facebooku. Nevýhodou je však kvantita slovenských používateľov, ktorých je stále v porovnaní s Facebookom malé množstvo.

V súčasnosti existuje veľké množstvo sociálnych sietí, na ktorých sú slovenskí užívatelia. Závisí od vás, ktoré si zvolíte ako médium na propagáciu vášho businessu. Máte veľa vizuálneho a cool obsahu? Instagram je pre vás ako ušitý. Vlastníte kaviareň, reštauráciu alebo kamennú predajňu? Využite všetky výhody, ktoré ponúka Foursquare! Zaujímate sa o pracovné kontakty? Účet na LinkedIn je nevyhnutnosťou.

Len v spolupráci s ďalšími časťami online marketingu je social media marketing silnou oporou pre vaše podnikanie. Treba ho len správne nastaviť, pravidelne a starostlivo prevádzkovať, zladiť jeho aktivity s vašimi ostatnými marketingovými aktivitami a výsledky vás skrátka prekvapia.