Skutočná hodnota reklamy AdWords vo vyhľadávaní

Nedávno spustená Google online univerzita ponúka už peknú zbierku náučných videí, v ktorých môžete nájsť zaujímavé štatistiky, štúdie alebo prieskumy.

V tomto blogu by som chcel vyzdvihnúť to najdôležitejšie, čo by ste si z video prednášky s názvom  "Skutočná hodnota vyhľadávania" mali odniesť pre vašu reklamnú kampaň.



1. Návratnosť AdWordovej kampane by sa nemala posudzovať len podľa priamej konverzie po kliku. Mnohí zákazníci nakúpia až pri opakovanej návšteve alebo priamo v kamennej predajni. Kampaň má nemalý prínos aj z pohľadu budovania značky.

Štyri hlavné benefity AdWords reklamy:

  • Priama odozva -  kliknete na reklamu a nakúpite
     
  • Latentná konverzia - kliknete na reklamu, ale nakúpite až pri ďalšej návšteve webu
     
    • Až polovica online konverzii (nákupy, rezervácie,...) môže nastať viac ako 30 dní od prvého kliku na AdWords reklamu (obrázky dole, pravý horný graf, štatistiky pre nákup telefónov, počítačov a oblečenia)
       
    • Pri nákupe mobilu cez internet sa odhaduje celý proces nákupu na 31 dní a nakupujúci navštívia v priemere 4 weby až 10-krát (graf vpravo hore).
       
  • Off-line konverzia z internetu - urobíte si prieskum na internete, ale nakúpite v predajni
     
    • video prednáška obsahuje prípadovú štúdiu z Franzúzska, v ktorej 13% obratu obchodného domu s elektronikou prisudzujú práve internetovej reklame
    • v Nemecku prebehlo testovanie, počas ktorého v jednom regióne reklamu zobrazili, zatiaľčo v druhom regióne nie. Testovanie potvrdilo, že v regióne s online reklamou, bol zaznamenaný väčší obrat aj v kamených predajniach

  • Zvyšovanie povedomia o značke 
    • budovanie značky online je spravidla oveľa lacnejšie ako v tradičných médiach
       
    • reklama v top pozíciách výsledkov vyhľadávania zväčšuje povedomie o značke, či už na vás ľudia klikajú, alebo nie. (Ak sa vám pri vyhľadaní slova "usability testovanie" stále zobrazí ui42, určite si to zapamätáte :)
Google AdWords efekt Dlhodobá konverzia
Online offline inzercia Cesta ku konverzii

2. Treba mať na pamäti, že všetky štúdie a prípadovky sú príklady úspešných kampaní, za ktorými je veľa úsilia. Ak ich chcete napodobniť, musíte neustále skúšať nové veci a testovať, čo funguje, respektíve nefunguje pre váš biznis. Pri online kampaniach preto platí: "Bez Google Analytics ani na krok"!