Retarget od ETARGETu - Remarketing v kontextovej reklame

 

Ako remarketing funguje?

Remarketing vám umožňuje osloviť používateľov, ktorí navštevujú vaše webové stránky a zobraziť im reklamy s vašou aktuálnou ponukou v čase, keď si prehliadajú iné webstránky.

Retarget je nová funkcia Etarget odkazov, ktorá umožňuje unikátne cielenie (zobrazovanie reklamy) len vybraným ľudom, ktorí už v minulosti navštívili vaše stránky. Takýmto spôsobom môžete inzerovať vašu aktuálnu ponuku práve cieľovému publiku, o ktorom ste si istí, že sa zaujíma o vami ponúkané služby. Systém retarget rozpoznáva návštevníkov, ktorí navštívia vašu stránku a následne im začne vašu reklamu zobrazovať v sieti Etarget. (vyskúšajte si ako retarget funguje tu >>).

Prečo retarget určite vyskúšať?

 

1.    S retargetom môžete zobraziť reklamu ľudom, o ktorých ste si istí, že o vaše produkty majú záujem, pretože ich už na vašej stránke hľadali. 

2. Retarget vám umožní osloviť reklamou ľudí, ktorých by ste klasickou kontextovou reklamou Etarget nezasiahli.

Predstavte si príklad: Inzerujete na tému cestovanie a pomocou klasického cielenia reklamy Etarget. Cez kľúčové slová ste už zamerali stránky, ktoré s témou cestovania súvisia. Dokonca ste zamerali aj niektoré priemiové portály ako SME.sk a Cas.sk, kde predpokladáte, že sa vaša cieľová skupina pohybuje. Ak sa stane, že na vaše stránky príde zákazník, ktorý nenavštevuje žiadnu z vami cielených stránok, ale namiesto toho číta stránky s témou auto-moto, rybárstvo a pod., retarget mu vašu reklamu zobrazí aj tam. Retarget vám teda umožní zobraziť reklamu aj na stránkach, na ktorých by ste vašich zákazníkov len ťažko a nákladne cielili plošne.

3.    Retarget vám umožní reklamu efektívne personalizovať a budovať lojalitu. Kód na základe, ktorého sa reklama zobrazuje, je môžné meniť pre rôzne časti vašej stránky. Tým sa dá docieliť to, že ľudia, čo navštívili stránky s ponukou produktov "A,B" uvidia pri čítaní napr. "SME.sk", reklamný odkaz s aktuálnou ponuku práve pre tento produkt.

4.    Retarget pomáha, aby sa vaši zákazníci vrátili späť na vaše stránky. Podobným spôsobom môžete pripomenúť zákazníkom, ktorí u vás už nakúpili produkty "A, B, C", že teraz máte akciové ponuky na iný sortiment (cross-selling), ktorý by ich mohol zaujímať. (My podobne zobrazujeme všetkým naším návštevníkom pomocou retargetu upútavku na náš blog efektívnych riešení pre web.)

5.    Retarget vám pomôže napredovať. Touto formou reklamy ste opäť o krok pred konkurenciou. Väčšina inzerentov využíva len klasické cielenie reklamy Etarget a tým skupina ľudí, ktorú umožňuje cieliť retarget ostáva nevyužitá.

 

A čo hovoria výsledky z praxe?

Reklamné odkazy cielené cez retarget sme skúšali v B2B aj v B2C prostredí. V obidvoch scenároch mali remarketingové odkazy vyššiu preklikovosť (CTR). V niektorých prípadoch až dvojnásobne vyššiu ako klasicky zamerané odkazy. Miera konvezrie bola približne rovnakej úrovni, no celkový ecommerce potenciál stale testujeme. Zostaňte na blízku:)

Zistite ako reklama Etarget prináša zákazníkov a aké sú jej hlavné výhody >>