Ohlásené zmeny v reklame, ktoré Facebook priviedol na svet v priebehu apríla sa minulý týždeň dostali konečne do praxe. Ako to zmení prácu social media guys?

 

 

Určite si spomínate na right column formát, ktorý mal minimálne CTR a pre užívateľa tvoril iba vizuálny balast. Thumbnail mal rozmery 100x72 pixelov a na pravej strane ste teda mohli vidieť až sedem rôznych reklám naraz. To síce znamenalo veľké impressions, ale zároveň malý engagement.

 Starý formát - Right column

 

Keď sa v minulosti zmenili formáty thumbnailov v news feede, tak to prinieslo zvýšenie CTR z dvoch dôvodov – ich veľkosť bola vizuálne atraktívnejšia a ľudia si ich zvykli mýliť s fotkami (napriek mierne odlišnému pomeru strán thumbnailu). Tento fakt zrejme priviedol kalifornskú firmu k nápadu použiť väčšie thumbnaily aj na pravej strane vášho feedu či správ. Okrem zväčšenia thumbnailu sa zmenilo aj rozmiestnenie headlinu a popisu, teraz sú priamo pod sebou.

Nový formát reklamy v sidebare

  

Rozmery Facebook reklamy teda budú vyzerať takto:

 

Ponuky, desktop appky, linky naviazané na fanpage, domény (bez naviazania na fanpage)

Obrázky v news feede: 1200×627

Obrázky v sidebare (right column): 245×133

Pomer strán: 1.91:1

  

Video reklamy

Obrázok v news feede: 1200×675

Obrázok v sidebare: 245×143

Pomer strán: 16:9

  

Reklamy na like fanpage a eventu

Obrázky v news feede: 1200×444

Obrázky v sidebare: 254×94

Pomer strán: 2.7:1

  

Fotky ako reklamy

Obrázky v news feede: 1200×900

Obrázky v sidebare: 254×133

Aspect Ratio: rôzne

  

Čo z toho vyplýva pre PPC guys?

Ak náhodou používate formát CPM, tak to zvýši jeho cenu a zníži počet impresií. Zároveň však Facebook deklaruje, že táto vizuálna zmena zvyšuje engagement a s ním aj výkon kampane. Vaše aktuálne reklamy s rozlíšením 100x72 pixelov sa budú zobrazovať v tomto formáte až do 1. septembra.