Google zverejnil nedávno na tlačovej konferencii rebríčky najvyhľadávanejších výrazov a najväčších skokanov v slovenskom Googli za rok 2011. 

Aj na základe takýchto štatistík sa dajú určiť trendy, z ktorých sa každý marketér musí vedieť nielen poučiť no hlavne využiť ich v prospech podnikania.

 

Čo nám slovensky duch doby/Zeitgeist nahovára?

 

1. Dominancia sociálnej siete Facebook pokračuje a šanca, že sa to v roku 2012 zmení, je veľmi nízka. Firma, ktorá si stále mysli, že jej propagácia na sociálnych sieťach ani v roku 2012 nemá žiaden význam, sa veľmi mýli. 

 

2. Vplyv Google a jeho služieb (Gmail, Youtube) na zákazníkov neustále rastie. Firma, ktorá ešte nenašla efektívny spôsob využitia reklamy Google AdWords či už vo vyhľadávaní, kontextovej sieti AdSense alebo priamo na Youtube, by sa mala určite obrátiť na certifikovaného partnera Google AdWords.

 

3. Tradičné portály si žiadajú netradičné reklamné riešenia. V dobe, kedy už nestačí, aby vám reklamné formáty vyskakovali do tváre, čoraz viac napreduje interaktívna obrazová reklama, ktorej cieľom je vyvolať prirodzenú zvedavosť človeka, aby si ju prezrel. 

Otázkou na rok 2012 už nie je: "Aké reklamné formáty ponúkajú jednotlivé médiá?", ale skôr "Aký formát vytvoriť, aby oslovil môjho zákazníka?". 

 

Najvyhľadávanejšie výrazy na Googli v SR (2011)

Najvyhľadávanejšie výrazy na Googli v SR (2011)

Výrazy, ktoré boli medzi slovenskými užívateľmi absolútne najvyhľadávanejšie:

1. Facebook

2. YouTube

3. Pokec

4. Gmail

5. TV program

6. bazos

7. cp

8. Azet

9. SME

10. autobazar eu

Najväčší skokani na Googli v SR (2011)

Najväčší skokani na Googli v SR (2011)

Výrazy, o ktoré počas roku 2011 najviac stúpol záujem.

1. Farma

2. Superstar 2011

3. iPhone 5

4. Pavol Demitra

5. zľava dňa

6. MS hokej 2011

7. Google Gravity

8. slovník anglicko slovenský

9. Hospodárske noviny.sk

10. Azetmail

 

Zoznam najvyhľadávanejších “MÉDIÍ”, TOVAROV a ZNAČKIEK ÁUT nájdete na Stratégie online.