Najčastejšou obavou inzerovania v Google AdWords na kľúčové slová opisujúce značku inzerenta je, že je to zbytočné. Inzerovať v Google AdWords na vlastnú značku sa zdá veľmi nelogické.
Prečo platiť Googlu za to, že ukáže moju stránku na top pozícii, keď to robí už teraz bezplatne?

Odpoveďou je, že sa to jednoducho oplatí:)

 



Pozrime sa na konkrétny príklad CK Firo-tour


Keď vyhľadáme CK Firo-tour na Googli, môže nastať aj situácia ako na obrázku nižšie...

1. Prvé tri odkazy nesmerujú na stránku CK Firo-tour 

 

Google AdWords reklama na slovo firo-tour.sk

 

2. Prečo je to problém? Pretože prvé tri pozície získajú až 60% klikov. 

Pre ukážku si pozrite nasledujúce video alebo čítajte viac tu >>>

 


3. To znamená, že až 60% ľudí, ktorí hľadajú CK Firo-tour, pravdepodobne lojálni zákazníci alebo ľudia zasiahnutý značkou,  sa na ňu po prvom kliku nedostanú!
V tomto prípade (obrázok hore) si ale stále môžeme povedať, že to nie je až také hrozné. Vyzerá to tak, že ľudia sa po prekliku na prvé odkazy dostanú na stránku nejakého dovolenkového agregátora, kde si snáď dovolenku od CK Firo-tour predsa len kúpia.
Ostáva ale riziko, že...
  • užívateľ po prekliku vobec neuvidí ponuku CK Firo-tour, ale napríklad len domovskú stránku
  • užívateľ napriek prvotnému úmyslu zakúpiť zájazd od inej CK
Miera profitovania agregátorov zo značky CK Firo-tour oproti ich snahe zjednodušiť užívateľovi nájdenie dovolenky je diskutabilná. 

Pozrime teraz, ako by vyzerala naša vlastná inzercia na slová blízke CK Firo-tour:

Google AdWords odkazy na vlastnú žnačku

Aké sú výhody takejto inzercie??

  1. Máte istotu, že zákazníci, ktorí vás na Googli hľadajú, vašu stránku určite nájdu na prvých pozíciách.
  2. Takzvané platené site-linky pod vašou reklamou si na rozdiel od organických site-linkov môžete napísať sami a tak lepšie upozorniť na vaše aktuálne akcie priamo na Googli!
  3. Riziko, že konkurencia profituje na vašich lojálnych zákazníkoch je oveľa menšie. Menej možností kliknúť na konkurenčné stránky znamená viac zákazníkov pre vás.
  4. Efektivita vašich komplexných marketingových aktivít s lepšou viditeľnosťou na Googli narastá:
    • šanca, že ľudia, ktorí počuli vašu značku v rádiu alebo ju videli na bilboarde, ju následne hľadajú na Googli, je obrovská. Ak v takejto situácii kliknú na konkurenčný odkaz, je to obrovská škoda.
  5. Množstvo ľudí aj napriek tomu, že už poznajú vašu stránku, vyhľadajú “firotour” na Googli namiesto toho, aby zadali priamo www.firotour.sk do vyhľadávača. Je to pre nich  pohodlnejšie. Vplyv takýchto vyhľadávaní je možné zistiť podľa podielu brandových slov z celkovej návštevnosti z Googlu, pričom podiel takýchto brandových slov z celkovej organickej návštevnosti môže dosiahnuť až 50%!

Dajme ale všetky tieto výhody bokom a predpokladajme, že návštevníci, ktorí chcú násť stránku www.firotour.sk, ju nakoniec predsa len nájdu. Na prvý pohľad by to ale znamenalo, že konverzie/rezervácie získané z inzercie zameranej na brandové slová, by sa uskutočnili aj prostredníctvom neplateného organického vyhľadávania! Platíme tým pádom za reklamu na brandové slová úplne zbytočne a viac ako je nutné?

Pozrime sa na efektivitu tejto reklamy cez čísla, ktorým všetci rozumejú

Pozrime sa na počet rezervácií pred a po spustení Google AdWords reklamy na slová blízke CK Firo-tour.

A to konkrétne na počty rezervácii z “FIRO slov” v medzi-ročnom porovnaní, aby sme minimalizovali sezónne odchylky.

Na nasledujúcom grafe vidíme medzi-ročné porovnanie efektivity návštev, ktoré:

  • boli privedené cez vyhľadávač Google
  • a ktoré prišli cez slová súvisiace so značkou “FIRO-tour”

Google Analytics štatistiky pre návštevnosť z brandových slov

Z grafu  je zrejmé, že objem rezervácii cez tzv. “Firo slová” vzrástol o 63% v období, keď sme na ne inzerovali.

Vzrástol aj celkový objem návštev o 19% a úspešnosť rezervácie o 36%

A to všetko v období keď konkurenčná reklama agregátorov bola stále aktívna.

Ak  zoberieme do úvahy, že s aktívnou kampaňou nerástla len návštevnosť, ale aj úspešnosť uskutočnenia rezervácie a že priemerná nákladovosť tejto reklamy predstavovala len 0.2% z objemu rezervácii, ktoré priniesla, výsledok je jasný.

Inzerovať na vlastnú značku sa oplatí! (otestovať).


Odporúčanie na záver:

  1. minimalizujte možnosti iných využívať vašu značku pre Google AdWords inzerciu.
    • buď prostredníctvom ochrany značky od Googlu, alebo cez priamy kontakt na daného inzerenta, čo je v tomto prípade aj rýchlejšie aj účinnejšie riešenie.
  2. určite si otestujete či sa vám neoplatí inzerovať na vašu značku a tým maximalizovať jej viditeľnosť 
    •  hneď päť dôvodov prečo áno, som spomenul o pár riadkov vyššie