Heureka ako suverénne najdominantnejší cenový porovnávač na Slovensku a Českej republike je dnes robustným marketingovým nástrojom. V závislosti od citlivosti zákazníkov na cenu a počtu ďalších eshopov s tým istým produktom, može Heureka generovať z obratu aj 20% či 40%.

So stúpajúcim podielom na obrate tu samozrejme rýchlo rastú aj náklady, ktoré môžu byť ľahko niekoľko sto aj tisíc eur mesačne (v závislosti aj od sezóny).

Preto je správa kampaní na Heureke a jej ppc bidding u nás už dlho v kategórii výkonnostného marketingu, kde sa snažíme z investovaného kreditu vyťažiť čo najlepšie výnosy.

Náš marketingový tím preto v spolupráci s tímom developerov úspešne vyvinul a zaviedol do praxe nový nástroj na dynamický bidding na českej a slovenskej verzii Heureky priamo vo vlastnom Buxus CMS. Náš výkonnostný (performance) marketing a Buxus sú teda o krok vpred v bitke o najlepší výkon ppc kampaní a to nás veľmi teší :)

 

Ako môžeme náš nový nástroj použiť?

  • Bidding na Heureke už nerobíme globálne po kategóriách Heureky

  • Sami určujeme podmienky biddingu po vlastných kategóriách, cenách, akciách, výrobcoch a dôležitých premenných ako dostupnosť produktu, konverzný pomer produktu, konkurencie shopnosť ceny produktu...

 

Aké sú výhody tohto nástroja?

  • Podmienky biddingu sú kombinovateľné medzi sebou

  • Bidding môžeme navyšovať/znižovať percentuálne aj dynamicky podľa rôznych vlastností

  • Bidujeme aj na základe pozície produktu na Heureke

  • Znižujeme bidding málo maržových, neefektívnych alebo cenovo slabšie nastavených produktoch

 

Aký to má prínos pre klienta?

  • Celkové zvýšenie obratov

  • Celkové zvýšenie návratnosti z ppc reklamy na Heureke

  • Navyšovanie bidu pri špeciálnych akciách, viac maržových alebo sezónnych produktoch = vieme predať to, čo je aktuálne treba

  • Šetrenie nákladov všade tam, kde nie je perspektíva predaja

 

Príklad 1:

Na Heureke inzerujeme pneumatiky. Ak je sezóna letných pneumatík a veľmi dobre sa darí pneumatikám výrobcu XY, pričom marža na tomto produkte je veľmi dobrá a miera nákladov je lepšia ako naše definované maximum, základný bid na pneumatiky tohto výrobcu navýšime. Tieto pneumatiky sa potom zobrazujú vyššie a predávajú častejšie a zároveň všetky ostatné zbytočne nebidujeme a neprerábame na nich.

 

Príklad 2:

Inzerujeme drahú kozmetiku. Ak u kozmetiky, ktorá nie je skladom, dosahujeme konverzný pomer nižší ako je priemer, základný bid na túto kozmetiku znížime. Už sa nám potvrdilo, že ak je konkurencia vysoká a má rovnaký produkt za podobnú cenu skladom, neoplatí sa nám naň biddovať top pozície, ak my tento produkt skladom nemáme a opačne.

 

Príklad 3 /update:

Už testujeme úpravy ceny kliku podľa štatistík priemernej pozície podľa biddingu a tým otestujeme efektivitu biddovania na prvú až tretiu pozíciu. Vieme totižto, že čím vyššie daný produkt zobrazíme, tým viac klikov získame na náš eshop, ale bude to aj rentabilné? Určite len pre niektoré produkty. A my chceme zistiť ktoré:)