Nie je na tom nič zlého, keď newsletter obsahuje konkrétnu ponuku s cieľom predať. Ale akonáhle váš newsletter obsahuje len samé tlačidlá s výzvou “kúpiť”, asi to už nebude newsletter, ale len salesletter (leták). A to o čo sa snažíte, už nie je žiaden e-mail marketing, ale už len priamy predaj e-mailom.

Radšej holub na streche ako vrabec v hrsti:)

Veľa spoločností investuje dlhodobo do newslettera a teší sa narastajúcim ziskom z radov existujúcich aj nových zákazníkov. Na druhej strane máme inú skupinu firiem, ktoré tiež investujú, ale nemajú s newsletterom rovnaký úspech. Jeden z dôvodov prečo je tomu tak, môže byť aj prílišná orientácia na priamy predaj a vidina rýchleho zisku pred dlhodobým.
 
Alternatíva je robiť e-mail marketing s  cieľom posilňovať povedomie o značke, budovať dlhodobý vzťah so svojimi zákazníkmi a prinášať hodnotný obsah, ktorý je cielený pre potreby svojho adresáta. Takto prinášate svojim zákazníkom niečo hodnotné dnes, pričom investujete do budovania svojho imidžu, ktorý prinesie ovocie v budúcnosti.


Výhody dlhodobej stratégie e-mail marketingu

  • Ukázať svojím zákazníkom záujem o pochopenie ich potrieb
  • Zdieľať svoje vedomosti a skúsenosti a tým poskytnúť pridanú hodnotu svojím zákazníkom
  • Zvýšiť povedomie o vašej spoločnosti, firme v očiach zákazníkov, kým nebudú pripravený využiť vaše produkty alebo služby.

 
Priamo ponuka v zmysle “kúp/rezervuj/zavolaj/vyplň formulár teraz hneď” môže osloviť len skupinu ľudí, ktorá momentálne váš produkt či službu potrebujú. Naproti tomu newsletter s nekomerčným obsahom má oveľa väčšiu šancu zaujať. Navyše je celkom ťažké trafiť sa jedným newslettrom do aktuálne potreby daného zákazníka. Oveľa efektívnejšie je zahrnúť v newsletteri aj novinky a tipy z odvetvia alebo sektoru záujmu zákazníkov, prípadne uverejňovať úspešné príbehy a prípadové štúdie. Takýmto spôsobom sa pozicionujete ako líder vo vašom odvetví a demonštrujete, že rozumiete tomu, čo robíte. O jeden dôvod viac, prečo si môže zákazník spomenúť práve na vás v ten správny čas.
 
Často sa stáva, že váš newsletter prijímajú zákazníci na základe ich záujmu o rôzne produkty a služby. Informatívnou stránkou vášho newsletteru máte šancu prezentovať vašim existujúcim zákazníkom produkty a služby, o ktorých možno ani nevedeli. 

Kľúčom k úspechu je kvalitný obsah.

Tvorba kvalitného obsahu pre váš newsletter si vyžaduje čas a odhodlanie. Ľudia sú dnes zaplavovaní desiatkami e-mailov denne a každý je pritom tak zaneprázdnený inými vecami ako aj vy. Dôvodom, prečo by váš newsletter mal niekto otvoriť a reagovať naň, nie je čím častejšia periodicita zasielania, ale hodnotný obsah, ktorý obohatí vášho čitateľa. E-mail marketing, ktorý nie je orientovaný na predaj, predáva časom viac ako ten, ktorý na predaj orientovaný je. Spoločnosti, ktoré nie sú orientované na predaj, majú často lepšiu úspešnosť otvorenia newsletteru jednoducho preto, že sa snažia priniesť niečo hodnotné pre svojho zákazníka, nie len niečo predať. Vašim cieľom by malo byť budovanie povedomia, že každý váš newsletter je hodný času stráveného jeho čítaním.

Ak vás táto téma zaujala, prečítajte si aj prvý diel nášho serialu o newsletteroch:
#1 Prečo etika stojí za námahu >>