Počas posledných rokov sa mobilné technológie dostávajú čoraz viac do popredia a ich používanie zaznamenáva priam nezastaviteľný rast. Nemám na mysli priamo dôsledok vývoja technológií, vďaka ktorým tu máme dnes krajšie, rýchlejšie, odolnejšie a celkovo lepšie mobilné zariadenia. Rola týchto zariadení v predajných procesoch, nielen ecommerce projektov je čoraz dôležitejšia a to by nemalo zostať bez povšimnutia.

Vplyv mobilov na nákupný proces rastie. Týka sa aj Vás?

Podľa spoločnosti Gartner, ktorá sa zaoberá výskumom informačných technológií, v roku 2013 bude viac ludí pristupovať na internet cez mobilné telefóny ako cez PC/Mac. V strede minulého roka, podľa dostupných informácií od spoločnosti Google, 79% percent väčších spoločností, ktoré svoje predaje realizujú primárne online, nemalo v žiadnom smere optimalizované stránky pre mobilné zariadenia.

Ak máte stránku, zamyslite sa: Je vaša stránka optimalizovaná pre zobrazovanie na mobiloch? Druhou veľmi dôležitou otázkou je: Cielite ľudí hľadajúcich cez mobil? Podľa dostupných informácií bol medziročný nárast vyhľadávaní cez mobilné zariadenia od roku 2007 do roku 2011 až 400% a z roku 2011 na 2012 ďalší 131%. Až 28% celosvetových search queries (postupnosť slov vkladaných do vyhľadávania Google) bolo z mobilných zariadení alebo tabletov.

Mobilný e-commerce je každopádne už tu. Ak chcete vedieť ako ho využiť, neprehliadnite ani tento článok.

  *Hore výnosy z mobilných reklám, dole percentuálny pomer z celkových ziskov Google z reklám.

Ako sa mobilná reklama na Googli líši oproti klasickej AdWords reklame?

Reklamy pre mobilné zariadenia majú svoje pravidlá a zaužívané praktiky, čo vyplýva z rozličného charakteru používania týchto zariadení. Používateľ hľadajúci napr. výraz „pizza“ pristupujúci na internet cez svoj smartphone bude pravdepodobnejšie hľadať najbližšiu pizzeriu, ako napríklad recept na výrobu svojej obľúbenej talianskej špeciality. Vyhľadávací nástroj od spoločnosti Google do svojho algoritmu vyhodnocujúceho releventnosť výsledkov berie ohľad aj na zdroj vyhľadávania a prispôsobuje tomu zobrazovanie. Túto praktiku môžeme „v akcii“ vidieť skôr v zahraničí, v našich končinách rovnaké queries z rozličných typov zariadení sa až tak radikálne nelíšia.

Reklamné jednotky pre mobilné zariadenia majú svoje výhody a určité pravidlá. Je rozumné voliť o niečo väčšie CPC pre mobilné reklamy, keďže počet zobrazených reklám vo výsledkoch vyhľadávania je menší ako na desktopoch. Taktiež je známe, že ľudia hľadajúci cez mobilné zariadenia používajú menej špecifické slová alebo používajú menej výrazov. Tým pádom je dôležité otestovať kľučové slová pre jednotlivé reklamy, keďže môžu mať rozličnú efektivitu na rozdiel od klasických kampaní. Toto platí aj pre texty reklám. Ďalším plusom pre reklamy na mobilných zariadeniach je možnosť „vylepšiť“ svoje reklamy o Click-to-Call funkciu, kde po kliknutí na túto časť reklamy bude vytočené inzerentom definované číslo priamo z mobilu. Za Click-to-Call sa účtuje rovnaká cena ako za klasický klik na reklamu. Vaše reklamy budú zobrazované vo výsledkoch Google, na stránkach s AdSense programami, Google mapách pre mobily a vo hlasových a textových vyhľadávačoch pre mobily – posledne menovaná možnosť napríklad nie je dostupná pri kampaniach cielených na desktopy.

* Dĺžka vkladaných slov do vyhľadávačov. Menšie čísla potvrdzujú trend, že ľudia hľadajúci na mobilných zariadeniach používajú celkovo kratšie výrazy.

Mobilné reklamy fungujú, no nie vďaka čarovnému prútiku

Segment používateľov mobilných zariadení určite nie je zanedbateľný. Zanedbateľným určite nie je ani zvyšujúci sa pomer výnosov z nákupov, konverzií z mobilných zariadení oproti klasickým nákupom cez internet spoza počítača. Popri optimalizácii svojich stránok by ale zodpovední za predaj a marketing nemali zabúdať ani na reklamu zobrazovanú a cielenú na mobilné zariadenia, ktorá je, ako som vyššie spomínal, dosť špecifická.

Ako vplývajú na naše životy mobilné zariadenia a hlavne ich vplyv na nákupný proces. Zhrnutie nájdete v tomto videu. (Angličtina nutná)

Ak svoje stránky a reklamné kampane stále nematé zoptimalizované, pravdepodobne je najvyšší čas túto chybu napraviť. Uľahčite svojim zákazníkom cestu ku konverzii. Aj keď svoje predaje možno nezvýšite priamo, stačí sa v bežný deň pár krát obzrieť okolo seba a všimnúť si dôležitú rolu mobilov v životoch ľudí a frekvenciu ich používania. Mobilné reklamy hrajú dôležitú úlohu v v sprostredkovanej reklame. O skutočnej hodnote reklamy sa dočítate viac v tomto článku.