Pred rokom som mal školenie o Google AdWords Shopping kampaniach a ich automatizácii na Marketing Festivale. Ako mnohí iní, zúčastnila sa aj jedna milá pani. No po chvíli prišla za mnou a povedala: "Ja som sa pri tomto workshope zmýlila. Toto asi nebude o nakupovaní na Googli, že?". Titulný obrázok v tejto mierne uletenej podobe som zvolil schválne :) O nakupovanie na Googli teda (naozaj) nejde.

Ja však hľadám sparing partnera na Shopping kampane. Záujemcu pozývam na pivo, kávu, čokoľvek si tvoje hrdlo ráči a pomôže nám udržiavať hlasivky pri dlhej debate. Najprv si však (trpezlivo) prečítaj zopár bodov, či sa chápeme a obaja chceme zhruba to isté.

Google AdWords Shopping v skratke

Google AdWords Shoppingu sa venujeme už viac ako 2 roky. Naši TOP eCommerce klienti eyerim, GymBeam, NovýNábytok, TonerPartner, Hodinky, Zajo či IBO sa vrhli na export do náročnejších trhov ako sú Česko, Poľsko, Dánsko, Švédsko, Nórsko, Holandsko či Španielsko. Tieto krajiny majú spoločné to, že nám umožňujú inzerovať v Google AdWords Shoppingu.

Takto vyzerajú Shopping kampane vo vyhľadávaní google:

A tu je ukážka z prostredia Google Shopping:

AdWords Shopping je iná dimenzia inzercie v AdWords, pretože sa zakladá na Google Merchant Center a produktovom feede. Neexistujú v ňom kľúčové slová a preto je cielenie oveľa zložitejšie. A keďže sme známi tým, že máme radi veci pod kontrolou, potrebujeme použiť "štandardné" delenie kampaní na všeobecné výrazy, značky a produkty. Na to používame blooMarty štruktúru, ktorú vytvárame pomocou AdWords skriptov. Šetrí to čas a dodáva nám to kontrolu nad tým, kde míňame klientove peniaze a či ich míňame efektívne. Naše kampane a skripty sa časom vyvíjali k potrebám našich klientov, inovovali sa a teraz potrebujú nový vietor a silu pozdvihnúť ich na ďalšiu úroveň.

Koho hľadám?

Nerozumel si ničomu z predchádzajúcich odstavcov? Nerozumieš, čo je to AdWords, Shopping ani nevieš programovať skripty? Možno si vo veľkej výhode.

Hľadám ťahúňa, ktorému postupne odovzdám celé svoje Google Shopping, scriptovacie a technické know-how. Ambiciózneho človeka, ktorý mi povie, že sa mýlim, "lebo 1, 2, 3...". Takého, ktorý chce budovať niečo veľké a zmysluplné nielen na Slovensku ale v Európe.

Hľadám človeka, ktorý chce posúvať najlepšie slovenské či české exportné e-shopy na severe a na západe európy na ďalší level výkonnosti. Hľadám makača, ktorý bude posúvať napríklad:

U nás budeš komunikovať s klientom na priamo. Nebudeš čakať na schválenie nového feedu cez tri ruky korporátu týždne či mesiace. Budeš komunikovať priamo s majiteľmi, ich developermi, marketingom. Budeš dbať na to, aby ti tie výstupy dodali. Postupne si vybuduješ autoritu a vlastnú ui42 identitu.

Hľadám takého, čo s radosťou otvorí Google spreadsheet či Excel, ktorý rád zanalyzuje situáciu, navrhne riešenia. Takého, čo vie používať jednoduché funkcie a všetko ostatné sa pre svoje vlastné dobro a pre dobro svojich klientov naučí. Rovnako si pred nástupom do práce sám naštuduje Google AdWords a zloží certifikát. Ideálne v angličtine - tá bude tiež potrebná.

Hľadám aj technického a algoritmicky zmýšľajúceho človeka. Google AdWords scripty sú veľkým motorom online biznisu. Na nich je založený aj MagicScript, systém na správu biddingu v Google AdWords aj Shoppingu. MagicScript sme pomáhali vytvárať v čase, keď nikto neveril, že script vie určiť cenu za klik lepšie ako človek. Desiatky klientov a naše skúsenosti teraz potvrdzujú opak.

Ďalším motorom je automatizácia Shopping kampaní a ich lepšia a detailnejšia štruktúra. Niečo máme, ale vieme, že dáme oveľa viac. Nekódime nový Android. "Len" automatizujeme online marketing. Scriptovanie je jednoduché a skvelé. Zakladá sa na pár základných podmienkach typu "ak toto, urob toto", "v tomto zozname mi vytiahni všetko, čo nie je v druhom zozname" atď. Google Scripty sa zakladajú na jazyku Javascript. Skús pozrieť codecademy, nápomocný mi veľmi býva aj JS tutoriál od w3schools. A samozrejme manuál na Google AdWords scripty. Tieto scripty vedia malé veľké veci ako prečítať/odoslať maily z Gmailu, pracovať so spreadsheetmi, google analytics, merchant centrom atď.

Ak budeš taký šikovný, ako sa od teba očakáva, budeš svoje vedomosti zúročovať ďalej. Pôjdeš na Marketing festival a možno budeš o Shoppingu, scriptoch a automatizácii prednášať, či viesť workshop.

S kým budeš pracovať?

V prvom rade so Samom (mnou), šéfom PPC oddelenia a technológií v ui42 digital.

Ďalej:

  • Michalom, šéfom a nakopávačom našich junior špecialistov, veľmi trpezlivým človekom a TOP človekom pre PPC Bee automatizované kampane
  • Mišomprojektovým manažérom e-shopov, ktorý vo voľnom čase hrá na bicie,
  • "Džordžom", projektovým manažérom e-shopov, ktorý chodí do práce na motorke/skútri a svoj voľný čas obetuje golfu
  • Rišom, projektovým manažérom, šéfom social tímu a dobrým fotografom prírody a ľudí
  • ďalšími projmanmi a špecialistami, ktorí pracujú s našimi klientmi a pomôžu ti pochopiť každý jeden projekt

Máme 5 z 12 certifikovaných Google Partners trénerov na Slovensku (pre oblasti Certifikácia, Export, Mobilná reklama, NGOs a Digitálnu garáž), takže načerpáš know-how z každej oblasti od ľudí, ktorí sú TOP vo svojom odbore.

Ak chceš pracovať z domu, zvládneme to časom. Zo začiatku bude tvoja prítomnosť väčšinu týždňa potrebná. Zároveň očakávam, že si taký zodpovedný, že každý homeoffice povedie k ešte vyšším výkonom.

Sídlime v útulnom rodinnom dome na Haydnovej 20/B v Bratislave. Blízko je Slávičie údolie, Slavín, či Mlynská dolina. Čoskoro naša marketingová časť získa nové podkrovné priestory. Budú mega!

Radi sa spolu zabavíme. Tu si lámeme hlavu na kvíze na chate neďaleko od Trenčína (doplň text ľudovej piesne):

Ak si sa dočítal až sem, zaujíma ťa, koľko zarobíš. Tvoja výplata je orientačne 1500€ fulltime na faktúru (živnostník, s.r.o., ale vieme sa dohodnúť aj na klasický full-time). Tvoja výplata bude postupne závisieť aj od tvojich projektov a od toho, ako spolu nakopneme túto oblasť marketingu.

Nehľadám zamestnanca ani "podriadeného" (fuj, aké škaredé slovo). Hľadám kolegu a kamaráta, s ktorým po práci zájdeme na pivo, občas na firemný víkend či beach volley. S ktorým sa budeme navzájom ťahať.

Ideme na pivo? Budem rád, ak mi napíšeš mailom, na facebooku, či na linkedine.