Google Shopping konečne na Slovensku. Využite výbornú príležitosť na trhu

6 dôvodov prečo využiť Google Shopping medzi prvými na Slovensku

Google Shopping vám môže priniesť obrovskú konkurenčnú výhodu. Týkajú sa spôsobu a formy zobrazovania reklamy cez Google. Aktuálne je služba Google Shopping spustená a preto sme sa na túto tému rozprávali s našim kolegom, Samuelom Ondrišákom, ktorý prináša veľmi prínosný a zaujímavý pohľad na novinky vo vyhľadávaní na Google. A príležitosti e-shopom rýchlo využiť túto príležitosť na efektívnejšie predaje.  

Čo je Google Shopping?

Google Shopping je známa vec pre e-shopy smerom na západ a sever od Slovenska. Pre krajiny ako Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Grécko a Fínsko je to novinkou. Shopping je službou pre zobrazenie e-shopového produktu hneď nad výsledkami (alebo vedľa) vyhľadávaných dopytov. Zobrazuje, akoby obrázok produktu s najdôležitejšími informáciami  vedúcimi k rýchlemu nákupnému rozhodovaniu. Ďalšou formou je zobrazenie v záložke “Shopping” hneď vedľa obrázkov. Zároveň sa môže zobrazovať už aj v Youtube, ak je obsah videa dostatočne relevantný.

Ako vedia využiť e-shopy službu Google Shopping ako konkurenčnú výhodu?

Aktuálne je najideálnejší čas využitia zobrazovania produktov vo vyhľadávaní, práve cez Google Shopping. A to kvôli niekoľkým jednoduchým dôvodom, vďaka ktorým získate:

  1. Zobrazovanie produktu nad textovými výsledkami vyhľadávania
  2. Konkurencia v zobrazovaní na G. Shopping (nie všetci inzerenti sú tu a platí pravidlo: kto prv príde, ten prv melie)
  3. Prehľad produktov už na prvý pohľad (nie je potrebné ísť cez textový odkaz, ktorý neposkytuje vizuálne informácie, aké produkty e-shop ponúka)
  4. Oveľa väčšia atraktivita prekliku (už v náhľade vidím, ako produkt vyzerá)
  5. Jednoduchá navigácia až priamo na produkt
  6. Technický proces máme vyladený

Máte e-shop a radi by ste overili možnosti vášho rastu so službou Google Shopping?  Spojte sa s nami kvôli konzultácii

Aké formy zobrazovania vyhľadávaných výsledkov aktuálne Google povoľuje?

Google štandardne na našom trhu používa zobrazovanie reklám v Searchi, Display a Youtube či už na webe svojich služieb ako aj na webe svojich partnerov. Avšak novinkou na našom trhu už bude zobrazovanie cez Google Shopping.

Ako sa zobrazí môj produkt v službe Google Shopping?

Google Shopping pozostáva najmä zo zobrazenia produktovej fotografie, názvu produktu, jeho ceny a názvu e-shopu z Google Merchant.

Produktová fotografia s cenou produktu, popiskami sa zobrazí nad výsledkami vyhľadávania, v zobrazeniach reklamy vpravo, ako novinka aj vo vyhľadávaní cez obrázky, alebo samostatnej záložke Google Shopping. Nachádzať by sa mali automaticky aj na Youtube, pod videom alebo vedľa neho. Youtube možnosť bola doteraz iba na vyžiadanie a schválenie, no po novom už sa tam budú zobrazovať automaticky.

 Google dbá na férovosť e-shopov voči Vašim zákazníkom. Pred začiatkom inzercie Google prejde, či neinzerujete zakázané produkty ako napr.: zbrane, antiradary a iné takéto “krásne” záležitosti. Odporúčam sa tomu rovno vyhnúť. Ďalšími z kontrolovaných faktorov sú: dobre vyplnené podmienky vrátenia tovaru a vrátenia peňazí na účet (aj počet dní a forma). Košík e-shopu, Forma dopravy. Google Shopping sa dá spustiť iba ak doručujete tovar zákazníkom domov. Tzn. ak doručujete len do automatov/boxov, tak inzerovať nemôžete. Rovnako sú zakázané aj kupóny a služby. Takže ak má e-shop v ponuke kupón a tento kupón nahráte do Google Merchant, tak je pred inzerciou zamietnutý celý e-shop, čo predlžuje proces registrácie

Kedy sa služba spúšťa na Slovensku a v ďalších krajinách?

Služba je aktuálne spustená pre tvorbu kapaní. Ak chcete využiť túto príležitosť na trhu, je najlepší čas začať s prípravami ihneď. Využijete tak túto chvíľu na prípravu feedu, my na nastavenia kampaní a optimalizácie. A keď sa služba na Slovensku spustí, budete ponúkať služby takýmto spôsobom ako prvé lastovičky na trhu. Čo vám prinesie konkurenčnú výhodu a postavenie na trhu.   

Koľko stojí nastavenie Google Shopping kampane?  

Cena je individuálna podľa toho, či už na Shoppingu inzerujete a aj podľa segmentu.

Aké obmedzenia má služba Google Shopping?

Promovať sa dá iba fyzický produkt. Do tejto kategórie teda nespadajú poukážky, služby, dovolenky. Inzercia sa nespustí pre tabakové výrobky, alkohol, zbrane.

Čo je nevyhnutné pre spustenie služby Google Shopping?

Na to, aby sme vedeli takúto službu spustiť, potrebujeme nastaviť Google Merchant účet, priamo pod klientskými Google (Gmail) účtom. Prepojiť ho s Google Ads. Tiež potrebujeme mať vytvorený produktový feed od klienta. A v neposlednom rade pre niektoré kategórie EAN kódy.

Feed od klienta musí spĺňať všetky parametre. Napriek úplnosti feedu od klienta, ľudia môžu vyhľadávať iné výrazy, ako by sme chceli (ako sú napr. názvy produktov v e-shope). Pre zefektívnenie kampane optimalizujeme Shopping tak, aby sa zobrazoval na všetko, na čo sa zobrazujú reklamy aj v Search vyhľadávaní a naopak. Nastavujeme teda feed na základe reálnych vyhľadávacích dopytov.

EAN kódy

Google vyžaduje EAN kódy v prípade, ak máte nastavené kampane na niektoré kategórie e-shopu a väčšinu značkových produktov, kde je jasný výrobca a model. Napríklad tonery, hodinky, fashion atď. Bez EAN kódu by v týchto prípadoch Google nepovolil Google Shopping kampane. Verejné databázy síce existujú, ale ak máte veľa produktov, pravdepodobne by ste pri nich strávili mladosť. Prirovnal by som to k hľadaniu ihly v kope sena. Je to zdĺhavé a náročné. Preto sme vytvorili EAN finder službu, ktorou vieme takéto kódy rýchlo vyfiltrovať a priradiť. Na to nám stačí ID a názvy produktov.

Ako sa snaží Google zvýhodňovať e-shopy, ktoré dbajú na prehľadnosť služieb pre svojich zákazníkov?

Google dbá na prehľadnosť e-shopu a uvedenie dôležitých informácií, ktoré ovplyvňujú zákazníka pri nákupe. Dbá napríklad na to, či je na e-shope uvedené doručovanie domov formou zásielkovne alebo kuriérom. Alebo či má e-shop jasné podmienky pre vrátenie tovaru. Obdobných pravidiel má viacero. A ak nie sú splnené, tak sa účet zablokuje a nespúšťa reklamu. Je preto výhodné zveriť sa do rúk odborníkom, ktorí si touto cestou prešli. A už presne vedia “vychytať všetky muchy”.

Aké typy Google Shopping kampaní existujú?

Existujú dva typy kampaní: Google Shopping (štandardná) a Google Smart Shopping. Musíme uznať, že verzia Smart Shopping je naozaj vydarená. Spúšťa shopping kampane,  dynamický remarketing, zobrazuje ich v Google search, Display network, Youtube, Gmail. Máme kontrolu nad denným rozpočtom, stratégiou určovania bidovacej stratégie (maximize conversions alebo cieľovej návratnosti - ROAS).

Zatiaľ má táto forma zobrazovania kampaní super výsledky, za čo naozaj musíme Google pochváliť. Toto im naozaj vyšlo. Pre klienta to znamená vysokú efektivitu kampane, aj zníženie nákladovosti. Zatiaľ sme sa stretli s minimálnym % e-shopov, kde to nefungovalo podľa očakávaní. Treba si však dať pozor na to, že pri veľmi agresívnom cielení na PNO sa môže Google snažiť viac retargetovať ľudí, ktorí už na e-shope boli.

Znie to super, avšak pomerne technicky náročne. Viete zastrešiť celú Google Shopping kampaň vrátane všetkých technických nastavení, EAN kódov a optimalizácií?

Áno, vieme. Stačí nás kontaktovať.

Samuel Ondrišák sa zameriava na nastavenie stratégie e-shopov z pohľadu Google AdWords až po SEO. Dlhodobo sa venuje tvorbe scriptov a automatizácii manuálnej práce na všetkých úrovniach. Rád optimalizuje kampane do detailu a hľadá nové príležitosti ako ihly v kope sena. Je šéfom a koordinátorom PPC tímu a vytvára tak ten naj ekosystém pre akceleráciu online biznisu aj v rámci exportu. Pôsobí tiež ako Google Certified Trainer pre export. Všetko podľa neho musí šlapať ako hodinky a keď zaznamená nejakú negatívnu zmenu nielen v kampaniach, všetkým v tom okamihu "blikajú alarmy".

Autor: Petra Dudášová, ui42 digital

Spolupracujte s ui42 digital a zvýšte Vaše obraty

Kliknite sem a zistite viac o našej najnovšej službe "Zvýšenie konverzného pomeru s dlhodobým efektom bez kupovania novej návštevnosti"

Získajte náskok pred konkurenciou, vylaďte svoj eshop a vyťažte z Vašej súčasnej návštevnosti vyššie obraty bez zvyšovania výdavkov do PPC

Máte zájem o konzultaci? Kontaktujte nás