Sme nadšení, že sa vám môžme pochváliť v poradí už druhým úspešným eventom, ktorý vznikol na základe našej veľmi úzkej spolupráce s Google. Zamerali sme sa najmä na Export, keďže veríme, že je jedným z vedúcich smerov, ktorý priamo podčiarkuje všetky naše aj vaše akceleračné snahy.

Ste aj vy pripravení na Mobile evolution?

  • až 58% českých zákazníkov používa na nákup smartphone
  • 35% všetkých vyhľadávaní v Českej republike prebieha práve cez smartphone
  • 50% potencionálnych zákazníkov opustí mobilnú stránku, ak sa nenačíta do 3 sekúnd
  • 5x viac užívateľov opustí webstránku, ak nie je mobile-friendly

Vyššie spomenuté údaje sa vzťahujú konkrétne na vyhľadávanie segmentu eyewear, ale s veľmi podobnými číslami sa stretneme aj v iných odvetviach. Je totiž štatisticky dokázané, že webstránka, ktorej rýchlosť načítania je do 3 sekúnd, má nielen viac pozretí, ale automaticky tým stúpa aj samotný konverzný pomer. Táto znalosť môže byť veľmi užitočná aj pri expanzii do zahraničia, napríklad do Rumunska, kde hrá mobile a rýchlosť načítania webu dôležitú úlohu.

Zahraničné firmy expandujú až do 7 krajín!

Čo sa týka expanzie na nové trhy, slovenské a české firmy exportujú do približne 3,5 krajiny, pričom v zahraničí sa priemer pohybuje okolo 7. Prečo je to tak? Čo nás Slovákov brzdí pri expanzii? Až 56% z opýtaných tvrdí, že im chýbajú dostatočné informácie pre rozšírenie ich podnikania na nové trhy. Google však vie tento problém vyriešiť a potrebné dáta ponúknuť.

5 krokov na ktoré sa pri exporte zamerať

Spolu s odporúčaniami od Google sme pre vás pripravili súhrn best advices úspešnej exportnej stratégie:

  1. Cross-Market prieskum

Identifikujte tie správne trhy pre expanziu vášho businessu. Zamerajte sa na potenciál trhu, náklady na vstup, či  bariéry vstupu. Extra tip ako sa dostať do povedomia na novom trhu je napríklad za pomoci tzv. influencerov: známe osobnosti v danej krajine, ktoré majú množstvo sledovateľov. Google ponúkol vychytávku: peg.co, vďaka ktorej budete schopní vyfiltrovať ľudí, ktorí sú vo vašej oblasti podnikania aktuálne populárni. Pri výbere influencera odporúčame sústrediť sa nielen na počet jeho followers, ale práve na veľkosť dosahu jeho príspevkov.

  1. Go-to-market strategy & insights

Získajte strategické a zároveň akčné kroky k vstupu na nový trh. Aj tu platia vyššie spomínané odporúčania, prečo je rýchlosť a responzívnosť webu v tomto období taká dôležitá. Pikoškou je vyjadrenie amerického politika Bernieho Sandersa, ktorý si sám uvedomuje skutočnosť, že mnoho ľudí v Rumunsku má rýchlejší internet ako väčšina užívateľov v USA. Rýchlosť načítania webu má totiž silu, ktorá môže veľmi pomôcť výsledkom a naopak môže až zničiť celú kampaň.

  1. Lokalizácia online aktív, UX a AdWords

  • Z tejto časti je potrebné vyzdvihnúť práve používateľskú skúsenosť (UX). Povedomie sa odráža najmä na domovskej stránke, kde by mali byť viditeľné 3 elementy bez akéhokoľvek ďalšieho scrollovania: value proposition, call to action a visual.
  • Sem zapadá aj využitie obrázkov na správne umiestnenie pozornosti. Pri zvažovaní zákazníka sa ukazuje až 78% zvýšenie preklikovosti s tromi možnosťami, oproti vyššiemu počtu možností výberu.
  • Významnou črtou je tiež Social Proof, pretože až 70% používateľov verí názorom spotrebiteľov online a 62% používateľov je viac naklonených nákupu, ak stránka zobrazuje recenzie a hodnotenia.
  • Poprípade sa dá pracovať s nastavením nedostupnosti a s rôznymi časovými či kontextovými obmedzeniami na produkty.
  • Podstatná je však vizualizácia, kde narastajú konverzie o 27%, a to už len pridaním možnosti 360°product view a od 6% do 30% sa zvyšuje nárast konverzií po pridaní videa k produktu.
  • Pri poslednom kroku, ktorým je samotná akcia je dobré zbaviť sa všetkých nepovinných políčok, pretože až 23% odchádzajúcich zákazníkov je práve z dôvodu povinnej registrácie.

  1. Príležitosti k rastu na novom trhu

Nájdite nové príležitosti k rastu cez analýzu sezónnosti a benchmarking s konkurenciou. Vďaka Google vieme vyzistiť, kde sú medzery v AdWords účtoch oproti konkurencii, a to porovnaním CPC, impresií, klikov, nákladov, podielu na jednotlivých trhoch v čase a jednoducho sa porovnať, či je náš rast dostatočne rýchly v pomere ku konkurencii. Ak sa vám podarilo dobre pokryť vaše search kampane, je na čace poobzerať sa po nových možnostiach rastu na aktuálnom trhu. Najlepší spôsob ako dať o sebe vedieť je zamerať sa na brandové aktivity. Výbornou príležitosťou sú Display Select Keywords, kde si zadefinujeme široký okruh tém, ktoré by nášho užívateľa mohli zaujímať, a tým vieme zacieliť a osloviť aj širokú skupinu zákazníkov. Ďalším dôležitým brand kanálom je YouTube. Ak obsah už na materskom trhu máte, je vhodné preložiť a nadabovať ho do lokálneho jazyka. Ak vlastný obsah nemáte, povedomie o značke sa dá rozšíriť pomocou lokálnych YouTuberov. Stačí použiť vyššie spomenutý nástroj peg.co  a dohodnúť sa.

  1. Meranie a AdWords performance insights

Opakovanie je matkou múdrosti a odporúčania na správne a čo najpresnejšie merania konverzií v AdWords sú veľmi dôležité.

  • Vylepšite presnosť vašich konverzných dát tým, že zahrniete aj konverzie medzi viacerými zariadeniami. Ak užívateľ zmení zariadenie počas konverznej cesty a Google identifikuje, že ide o toho istého návštevníka, danú konverziu mu priradí.
  • Spojte Google Analytics a Google AdWords, nastavte import web metrík ako Bounce rates, počet stránok na návštevu, trvanie návštevy a výsledky budete sledovať priamo v AdWords na úrovni kampane, skupiny, kľúčového slova, reklamy či siete.
  • Do konverznej cesty zahrňte každú dôležitú konverziu na webe. Ak je dôležité, že užívateľ volal najprv z webu a až potom urobil objednávku, môžete to do konverznej cesty tiež započítať.
  • Skontrolujte a predĺžte konverzné okno, v rámci ktorého sa AdWords pozerá na nákupy užívateľov. Ak od prvej návštevy dôjde k nákupu až po niekoľkých dňoch či týždňoch, odporúčame predĺžiť konverzné okno až na maximálnu úroveň - 90 dní.
  • Do AdWords importujte vždy presnú hodnotu danej konverzie. Vďaka tomu viete ľahko spočítať ROAS, alebo si vytvoriť novú PNO metriku a pridať ju ako stĺpec v AdWords rozhraní.
  • Vyberte správny počet započítaných konverzií. Ak zbierate leady, počítajte na užívateľa iba 1 konverziu. Ak ide o nákupy v eshope, počítajte každý nákup užívateľom ako samostatnú konverziu.

LAST CLICK JE MŔTVY!

Jedna z najlepších rád sa týkala práve atribúcií, v ktorých sa dá pozrieť a porovnať koľko preklikov predchádzalo celej konverzii. Nepoužívajte posledný klik na hodnotenie vášho businessu, je dôležité sledovať aj ostatné fázy konverzie. Toto bola najviac prízvukovaná message eventu, pretože až 44% z vašich konverzii zahŕňa + one ad click. Treba patrične ohodnotiť každého užívateľa, v každej jednej fáze nákupu, pretože výkonnostný marketing spočíva nielen vo vstupoch a výstupoch, ale taktiež atribúcie medzi tým sú dôležité.

Poďme si dať rýchlu rekapituláciu, na čo je dôležité sa pri expanzii na nové trhy zamerať:

  • Rýchlosť webu a responzívnosť
  • Pomoc influencerov
  • Správne prispôsobená domovská stránka webu
  • Schopnosť Social proof predávať
  • Patričné ohodnotenie všetkých atribúcií

Zvažujete export na nový trh, no potrebujete poradiť ako na to? Pokojne nás kontaktujte na sales@ui42.com, radi vám pomôžeme.