Konverzia je alfou a omegou internetového marketingu. Nezáleží na tom, či to pre vás znamená nákup, rezerváciu, odoslanie formulára alebo návštevu kľúčovej stránky. Ak viete zistiť jej zdroj viete sa správne rozhodnúť, či sa vám oplatí investovať do reklamy Google AdWords, Etarget, propagácie na Facebooku, newsletteru a podobne. Doteraz sme v Google Analytics videli len posledný zdroj, vďaka ktorému bola konverzia uskutočnená (na obrázku v červenom rámčeku). S novým prehľadom Google Analytics, viackanálové zúženia (Multi-channel funnels) vieme určiť celú cestu, ktorá viedla ku konverzii, a tak lepšie porozumieť, ako ľudia nakupujú.

 

Čo odkryli nové prehľady viackanálového zúženia

Na príklade nižšie môžeme vidieť, že sa na jednej konverzii podieľa hneď niekoľko zdrojov ako reklama, sociálne siete, organické vyhľadávanie  a priame návštevy. Človek predtým ako nakúpi, navštívi web stránku aj niekoľkokrát. Môže sa stať, že jeho prvá návšteva je iniciovaná platenou inzerciou, no jeho posledná návšteva, pri ktorej nakúpil, je z cenového porovnávača, organického vyhľadávania Google alebo aj priama návšteva.

Keď sme si porovnali výsledky reklamných kampaní našich klientov, prišli sme na to, že reklama Google AdWords mala vplyv na 20% až 30% viac konverzií ako udávali Analytics predtým.

Potvrdil sa nám aj silnejší vplyv kontextovej reklamy Etarget, ktorá bola často iniciátorom vyhľadania produktu pomocou Google a z toho vyplývajúcich návštev, ktoré neskôr končili konverziou.

Zaujímavá bola aj cesta ku konverzii niektorých e-shopov, kedy aj napriek prvotnej návšteve z platenej inzercie alebo organického vyhľadávania, konverzia nastala až po návšteve z cenového porovnávača.

U klientov aktívnych na sociálnej sieti Facebook nebolo ničím zvláštnym vidieť, že veľakrát začala cesta ku konverzii príchodom na stránku z vyhľadávania Google, no konverzia bola uzavretá až po návšteve z Facebooku.

 

Viackanálové zúženie v Google Analytics

Možnosť rozložiť cestu ku konverzii pomocou zdroja, média a kľúčových slov odkrýva, aká komplexná cesta ku konverzii môže byť a aké rôzne variácie vplyvov sa v nej vyskytujú. Čím je nákup zložitejší, tým viac návštev je potrebných na jeho uskutočnenie.  Na príklade nižšie vidíme, že samotná konverzia aj dvanástimi návštevami, ktorých zdroje pramenia od organického vyhľadávania, cez newsletter a platenú reklamu na Googli až po Facebook. Aj tento fakt potvrdzuje potrebu využívať všetky dostupné efektívne prostriedky oslovenia zákazníka on-line.
 

Viackanálové zúženie zdroj/medium a kľúčové slová

 

Nové prehľady viackanálového zúženia (Multi-channel funnels) nájdete v novom beta rozhraní Google Analytics v časti Moje konvezrie (My Conversions).

Kde nájsť viackanálové zúženie

Ak sa chcete o nových užitočných funkciách v Google Analytics dozvedieť viac určite navštívte aj oficiálny blog Google Analytics.