Google Analytics nie je len nástrojom na meranie  návštevnosti. Google Analytics je oveľa viac. Čo vám Google Analytics prezradí??

  1. správanie vašich zákazníkov na webe, kto sú, odkiaľ prišli...
  2. prečo niektorí návštevníci odišli bez nákupu alebo kontaktu
  3. aký prínos mali jednotlivé marketingové aktivity (od newsletteru cez on-line reklamu, po off-line kampane)
  4. kde sú slabé miesta vášho webu, ktoré potrebujete zlepšiť
  5. kde sú problémy vášho nákupného procesu (ľudia tovar do košíka vložia, ale nenakúpia)

 

Základné metriky Google Analytics (alebo vedeli ste, že?)

1. Rozdiel medzi návštevou a návštevníkom

  • Návštevník je identifikovaný na 2 roky (počítač + prehliadač)
    Nový návštevník prišiel na stránky prvý krát alebo po 2 rokoch. Všetci ostatní sú vracajúci sa návštevníci.
    • Klesá na vašom webe podiel nových návštvníkov, ktorých privádza ppc reklama? Možno sa len vo vašej cieľovej skupine zmenšuje podiel tých, ktorí vašu stránku ešte nenavštívili.
  • Návšteva platí pre návštevníka 30 minút. Ak sa vráti po 30 minútach, alebo z iného zdroja, jedná sa o novú návštevu.
    • Napríklad ak strávite s článkom “15 základných kameňov webu” viac ako 30 minút :) a potom budete mať síl prečítať si ešte niečo iné, v našich Google Analytics to budú 2 rozdielne návštevy od jedného návštevnika

2. Rozdiel medzi návštevou a plateným klikom

  • Z jedného plateného kliku (napr. reklama Google AdWords), môže prísť viacero návštev, ak sa návštevník vráti. 
    • 1 klik na AdWords reklamu sa može v Analytics rovnať aj 3 návštevám. Stačí ak si užívateľ link uloží a potom sa v rámci nákupného procesu cez neho viackrát vráti späť.
    • To súvisí s prirodzeným nákupým procesom niektorých produktov a služieb, kedy sa konverzia uskutoční až po druhej či tretej návšteve. Zaujímavé však je, že viac ako 90 percent z týchto návštev sa uskutoční v jeden deň.

 3. Počet stránok na návštevu

  • Priemerný počet navštívených stránok počas jednej návštevy

4. Miera odchodov (Bounce rate)

  • V Google Analytics je miera odchodov percento návštev, ktoré videli len jednu stránku.
    • Je bounce, ak kliknete na externý link a opustíte stránku? ÁNO
    • Je bounce, ak strávite na stránke viac ako 30 min. bez prekliku? ÁNO
    • Je bounce, ak kliknete na šípku späť vo vašom prehliadači? ÁNO
    • Je bounce, ak napíšete do prehliadača novú URL adresu? ÁNO
    • Zaujimavá infografika o miere odchodov >>

Ak máte Google Analytics, určite nezabudnite na:

1. Ciele (Goals)

  • Ciele alebo konverzie znamenajú splnenie určitej akcie na stránkach, napríklad registráciu, objednávku, návštevu konkrétnej stránky, odoslanie kontaktného formulára, stiahnutie cenníka a ďalšie.

2. Elektronický obchod (Ecommerce)

  • Modul elektronický obchod je vhodný predovšetkým pre e-shopy. Meria počet transakcií (objednávok), ich hodnotu, ktoré produkty sa najviac predávajú a podobne.

3. Sledovanie udalostí (Event tracking)

Možno trochu vyšší level, ale ako ľahšie zistíte:

  • koľkokrát bol stiahnutý váš pdf katalóg,
  • koľko chýb ľudia urobia, zatiaľ čo sa snažia niečo kúpiť,
  • alebo ako ľudia reagujú na váš dynamický obsah ako videá a podobne.

PS: Momentálne riešime, ako z Google Analytics odčítať stornované objednávky. Ak máte s týmto nejaké  skúsenosti, nehanbite sa podeliť.