V spolupráci s Facebook partner managerom pre krajiny strednej a východnej Európy (CEE) sme usporiadali exkluzívny workshop “Facebook ako nástroj tvorby zisku”. Workshop prebehol v príjemnom a inšpiratívnom prostredí coworkingu Satori Stage, kde sa zišlo viac ako 50 majiteľov eshopov a e-commerce manažérov, ktorí mali možnosť načerpať informácie z prvej ruky.

Kto prednášal?

PAVEL TEKEL (Partner Manager pre CEE, Facebook)

prezentácia: Evolution in communication

V jeho prednáške zdôraznil veľkosť príležitosti výkonnostného marketingu na Facebooku a zúčastneným poskytol iný pohľad na to, ako uchopiť komunikáciu s publikom na fanpage nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí, vrátane trendov v správaní sa spotrebiteľov. Taktiež priblížil 3 kľúčové kroky pre stanovenie úspešnej Facebook stratégie, vysvetlil, čo je to Facebook Pixel a ako čo najpresnejšie zacieliť cieľovú skupinu pomocou custom audiences. Okrem toho predstavil aj rozmanité štúdie, z ktorých vzišli zaujímavé a niekedy i prekvapivé odporúčania do praxe. Pár poznatkov z prezentácie, na ktoré by ste pri správe kampaní určite mali myslieť:

  1. Videoreklamy v news feede tvoria brand. Vytvorte krátke videá, nezabudnite ukázať vo videu logo a pre optimalizáciu cieľov využite kampaň Video views (Zhliadnutie videa). Facebook následne ponúka možnosť vytvoriť publiká z ľudí, ktorí videli vaše video a ich lookalikes, na ktoré môžete remarketingovo cieliť a zasiahnuť ich už s konkrétnymi produktmi. 
  2. Využívajte dynamické reklamy. Vrámci publík si môžete vytvoriť remarketingové publiká z ľudí, ktorí navštívili váš web v rôznych časových horizontoch, alebo navštívili iba konkrétne podstránky webu. Následne tieto publiká využite pri cielení kampaní. Reklama môže obsahovať napríklad kupón na zľavu a zákazník už nebude váhať, či využije túto šancu a nakúpi. Pre tento targeting musíte splniť jednu podmienku - nainštalovať na web FB Pixel. Programátorovi to zaberie pár minút. 

  3. Používajte Facebook Pixel - priamo na vašom webe umožňuje sledovať akcie používateľov, ktoré sú dôležité pre úspech konverznej kampane. Umožňuje vytvárať publiká napríklad z ľudí, ktorí navštívili konkrétnu produktovú stránku, alebo opustili košík a nedokončili nákup.

RICHARD KONDÁŠ (Performance manager, ui42)

prezentácia: Case Study GymBeam.sk

Rišo odprezentoval Case study “GymBeam Growth Hacking” klienta GymBeam, v ktorej zaznel návod, ako vyrásť na remarketingu v SR, ČR, HU, RO. Ako získať nových zákazníkov a to všetko cez technologickú platformu pre správu Facebook reklamy - ROI Hunter. V minulom blogu sme spomínali  5 hlavných dôvodov, prečo použiť práve ROI Hunter na správu Facebook kampaní

Rišo vo svojej prezentácii vypichol ešte ďalšie dva dôvody:

  1. Jednoduchá správa niekoľkých trhov súčasne: technologická platforma ROI Hunter umožňuje spravovať viacero trhov súčasne. Facebook nástroje sú vhodné pre menších inzerentov. Pokiaľ potrebujete spravovať viacero kampaní na rôznych trhoch, tento nástroj je ideálnym riešením. Šetrí čas a stáva sa prehľadnejším.

  2. Plynule zasiahne návštevníkov pomocou dynamických remarketingových reklám: pomocou produktového feedu jednoduchšie zasiahnete návštevníkov, ktorí si prehliadli produkt alebo ho vložili do košíka, no nenakúpili. ROI Hunter spolu s Facebook algoritmom týchto návštevníkov automaticky zasiahne pomocou Facebook pixelu a vy len sledujete prichádzajúce konverzie. :) Príklad, ako môže taký remarketing vyzerať:

    Pri týchto kampaniach je dôležité používať vyvážený pomer produktového a neproduktového remarketingu. Napríklad v reklame na obrázku vyššie bol použitý neproduktový formát s pútavým obrázkom, ktorý vzbudil pozornosť používateľa a motivoval k dokončeniu nákupu.

Chcete aj vy vyskúšať tento pokrokový nástroj pre platenú FB reklamu?
Neváhajte a napíšte nám na adriana.mucickova@ui42.com.