Digital marketing špeciál #4: Prezradíme vám tajomstvá úspechu od Googlu aj to, ako písať dobré texty pre e-shopy

Ani sme sa nenazdali a prvé dva mesiace roku sú za nami. Pozrite sa na chvíľu spolu s nami do minulosti - na to najzaujímavejšie, čo sme v poslednom čase riešili.

TIP #1 Top tajomstvá úspechu, ktoré Pali priniesol od Googlu

“Ako si vystrelíš z manažéra, ak ťa prijmeme?”

“Koľkými spôsobmi by si našiel ihlu v kope sena?”

Aj takto môžu vyzerať otázky na pohovore do Google, jednej z najpokrokovejších firiem súčasnosti. Náš CEO Pali sa stretol s predstaviteľmi Google v Dubline. Tu sú 3 lekcie, ktoré priniesol:

  1. Do firmy prijímajte všeobecne šikovných ľudí, ktorí sa vedia meniť a učiť sa nové veci, lebo biznis sa neustále mení. Nech sú to poloprogramátori, technicky zdatní ľudia, ktorí poznajú trendy. 
  2. Učte sa od Číny. Číňania tlačia technológie všade. V supermarkete si skenujete produkty pri nakupovaní a pri platení len priložíte mobil k pokladni. V Starbucks použijete rozšírenú realitu na to, aby ste naskenovali jednotlivé objekty a dozvedeli sa o nich a o tvorbe kávy viac. V reštaurácii vás obsluhujú roboty. Ako sa hovorí, čo môžeš urobiť dnes, radšej naprogramuj a nebudeš to musieť robiť zajtra.
  3. Sledujte Wolfgang Digital, dynamickú a úspešnú marketingovú agentúru. Svoju HR politiku vedú tým spôsobom, že sa snažia zabezpečiť čo najväčšiu rôznorodosť tímu. Nielen vo vzťahu muži a ženy, ale aj rôzne etniká a pod. Vedia, že rôzni ľudia s rôznymi záujmami prinesú rôzne myšlienky a na tom stavajú kreativitu svojho tímu.

A ako ste na tom vy? Prijali by vás do Googlu? Myslíte si, že poznáte správne odpovede na otázky hore? Napíšte nám!

TIP #2 Čo pre váš biznis znamenajú Facebook linky v Google Analytics?

Viete, prečo Google Analytics rozdeľuje Facebook linky, z ktorých prišli návštevníci na vašu stránku, do rôznych kategórii? Najtypickejšie z nich sú facebook, m.facebook, l.facebook a lm.facebook.

  1. facebook  - znamená, že traffic prichádza z hlavnej Facebookovej stránky na desktopových zariadeniach
  2. m.facebook - znamená, že užívateľ k vám prichádza z Facebookovej stránky zobrazenej na mobilnom zariadení
  3. l.facebook - keď Facebook preveruje nebezpečný obsah, využíva zabezpečovací nástroj Link Shim a link sa zobrazí v podobe l.facebook
  4. lm.facebook - ide o traffic, ktorý taktiež prechádza Link Shim systémom, ale tento traffic pochádza z mobilného zariadenia

Na základe týchto štatistík môžete upraviť cielenie svojich reklám na mobilné zariadenia, resp. na desktop počítače.

TIP #3 Ako písať texty pre e-shopy?

Nie každý deň môžete mať poruke celý tím marketérov, ktorí sa starajú o váš e-shop ako mechanici vo Formuli 1. Alebo vás jednoducho baví písanie. Preto máme pár tipov, ako sa inšpirovať k napísaniu dobrého textu pre váš e-shop.

  1. Zapáľte sa. Nebojte sa, to bola iba metafora! Predtým, než sadnete k prázdnemu kúsku papiera (vlastne k monitoru notebooku), pripomeňte si, aké je vaše poslanie. Aké vzrušujúce to bolo, keď sa vám narodilo vaše www dieťa a namiesto prvých dupačiek ste mu zriadili Facebook fanpage. Oceníte to vy aj vaši zákazníci.
  2. Myslite na klienta. Ten najhlbší zmysel dostane každý text vtedy, ak jeho hlavným cieľom je poslúžiť klientovi. Čo klient prežíva? Ako sa cíti? Ako by mu mohol váš produkt pomôcť?
  3. Pozor na pravopis. Nikto nie je neomylný, ale dbajte na kvalitu. Ak bude klient vidieť, že ste si dali záležať na tom, ako píšete, bude cítiť, že si dávate záležať aj na svojich produktoch či službách. Dajte svoj text pred zverejnením niekomu skontrolovať a môžete sa vyhnúť zbytočným chybám.
  4. Buďte sami sebou. Je dôležité učiť a inšpirovať sa od druhých. Ale nezabúdajte, že všetci milujeme autentickosť a úprimnosť. Preto buďte sami sebou. Napíšte to tak, ako to cítite.
  5. Spätná väzba. Ale zas nepíšte úplne nezmysly! Vždy je dobré, keď si text po vás niekto prečíta. Vidí ho z iného uhla pohľadu a dokáže vám dobre poradiť. A dobrá spätná väzba je najlepší spôsob, ako sa posúvať vpred.

Máte aj vy nejaké tipy, ako napísať dobrý text? Dajte nám vedieť do komentu.

Credits: idea making pod taktovkou Pala Adamčáka a Mareka Petroviča, obsah článku bolo možné zozbierať vďaka super robote v teame ui42.digital