Máme pre vás pripravený druhý Digital marketing špeciál! Ak ste ešte nestihli prečítať ten prvý, zavítajte sem. Priniesli sme vám v ňom sedem smrteľných hriechov pri exporte do Rumunska, naše zistenia o Lead Ads na Facebooku aj mini recept na script, ktorým získate EAN kódy produktov do Google Shopping kampaní.

Dnes vás obohatíme o ďalšie 3 digital marketingu a ecommerce témy. Veríme, že vás tento výber zaujme minimálne rovnako ako tie predošlé.

TIP #1: 5 vecí, o ktorých by ste mali vedieť, keď exportujete do Maďarska

Pripravili sme pre vás ďalšie rady a odporúčania ohľadom exportu. Tentokrát sme si s našim "Magyar" tímom preklepli marketing u našich južných susedov. Odporúčame nielen e-shopom, ale aj všetkým marketérom:

  1. ČLOVEK SA VÁM ZÍDE VIAC AKO ROBOT

    Google translate je síce skvelým pomocníkom pri prekladaní, ale pri preklade reklamných textov a popisov produktov do maďarčiny sa proti vám môže otočiť silou maďarskej chilli papričky. Najlepšie je mať marketéra, ktorý ovláda tamojší jazyk. Veľkou výhodou šikovného maďarského marketing špecialistu je aj to, že popri práci na kampaniach vám vie dať ďalší názor na "vstupné stránky" na webe a nájsť prípadné chyby v predkladoch. Viac párov očí uvidí viac.
  2. DEŇ MATIEK JE SKÔR AKO NA SLOVENSKU

    Ak váš marketingový plán zahŕňa špeciálnu stratégiu na Deň matiek, myslite na to, že v Maďarsku sa tento deň slávi o týždeň skôr ako v SR, teda už v prvú májovú nedeľu. Určite odporúčame naštudovať celý kalendár sviatkov, pretože sa vám to zíde nie len pri tvorbe komunikačného plánu, ale aj porozumení štatistík. Predĺžený víkend, podobne ako počasie, hýbe dopytom a urgenciou nakupovať. Ak s tým počítate, pokles miery konverzie vás nemusí nepríjemne prekvapiť. A naopak, pracovné soboty, ktoré majú Maďari v novembri a decembri, vám možno urobia pekný obrat.
  3. SPOČÍTAJTE SI DPH

    Výška základnej sadzby DPH v Maďarsku pri väčšine produktov je 27% a ide o najvyššiu úroveň DPH spomedzi všetkých členských krajín EÚ. Pri niektorých produktoch je táto sadzba nižšia (chlieb 18%, knihy 5%, lieky a liečivá 5%, ...).

    Ak chcete na úvod cenovú výhodu môžete do určitého ročného obratu operovať so slovenskou DPH.

  4. POZOR NA PENALIZÁCIU PRI POROVNÁVAČOCH

    Podobne ako na Slovensku funguje #Heureka, Maďarsko má vlastné porovnávače. Najznámejšími sú Árukereső.hu, ÁrGép.hu, Olcsóbbat.hu. Ak však nie ste platcom DPH, môže sa ľahko stať, že tieto miestne porovnávače vás budú penalizovať zhoršením pozície.

    Zaujímavou novinkou je, že automatizovaný bidding cez XML feed je možný aj na Árukereső.hu. Doteraz to z cenových porovnávačov umožňovala len Heureka.

  5. DBAJTE NA VIZUÁL, UX A RÝCHLOSŤ

    Jednou z vecí, ktorá vás pomôže odlíšiť sa od konkurencie, je vizuálna a pre používateľov optimalizovaná stránka vášho e-shopu. Veľa maďarských e-shopov viete predbehnúť aj tým že sa vizuálne odlíšite v kampaniach.

    Odhliadnuc od toho je Maďarsko "smajlíková" kultúra a reklamy a posty so smajlíkmi na Facebooku nám performujú oveľa lepšie ako tie bez nich.

    Pri exporte do Maďarska nezabúdajte na jeden dôležitý handicap. Vaša lokálna konkurencia ma adresu sídla v Maďarsku, možno má aj výdajňu tovaru, alebo kamennú predajňu. Vy pri štarte vášho eshop.hu sa tým asi nepochválite.

    Tieto faktory v Maďarsku znižujú strach z prvého nákupu ešte viac ako je tom u nás. Všeobecne platí, že ak máte oproti konkurencii výrazne mínus, musíte to niekoľkokrát vynahradiť inde. Dobý UX dizajn a super rýchly web je prvý krok.

    Viete aspoň adresu pre vrátenie tovaru nejako kreatívne vyriešiť na lokálnej adrese? Pomôže to. Takto to majú Hodinky.sk v Maďarsku.

Ak máte akékoľvek vlastné skúsenosti,

tipy a rady, podeľte sa s nimi v

komentároch!?

TIP #2: Pre klientov osídľujeme Rumunsko

Vďaka nášmu „native" rumunskému tímu pomáhame klientom expandovať aj do krajiny krásnych žien, krvi a Draculu. V marketingu nám na tomto potenciálnom trhu dôverujú aj hviezdy ako: Muziker, Eyerim a Gymbeam. Prosperujú tam aj Proceasuri, Zondo, Stilulvostru, Fiistilat, Myhome, Race-shop...

RUMUNSKÉ "VEDELI STE, ŽE":

  • Rumunský Black Friday začína 16. novembra, lebo ho priniesol EMAG.RO (sledujte tohto lídra).
  • Veľa Rumunov si šetrí peniaze práve na toto obdobie.
  • Rumunský zákazník sleduje v priemere až 8 e-shopov, z ktorých sa chystá nakúpiť.

NÁŠ RUMUNSKÝ TÍM ODPORÚČA

  • Pripravte svoju landing page na tento event. Optimalizujte ju na Black Friday a dosiahnete lepšie výsledky. 
  • Začnite promovať skôr ako ostatní, aby ste sa dostali do spomínaných "8 e-shopov".

Chystáte sa do Rumúnska s vašim eshopom? Pozrite si 7 smrteľných hriechov pri exporte do Rumunska z minulého článku.

Chcete pomôcť s expandovaním do Rumunska? Napíšte nám správu.

TIP #3: Spravte si rýchly audit svojho webu

Spravte si rýchly SEO audit svojho webu. Prinášame vám štyri jednoduché a veľmi dôležité body pre vaše SEO:

1. MÁTE ROBOTS.TXT ?

Skontrolujete to tak, že zadáte /robots.txt za svoju doménu (domena.sk / robots.txt). Tu je priestor, aby ste povedali robotom, kam majú chodiť a kde je to zbytočné.Mnohí boti (aj ten od Google) indexujú všetky stránky a podstránky.

V niektorých prípadoch sa tak vedia po webe prechádzať aj niekoľko dní a indexovať aj tie pre SEO nepotrebné stránky. :)

2. MÁTE SITEMAPU ?

Zvyčajne ju nájdete na adrese /sitemap.xml. Ak tam nie je, netreba zúfať, spýtajte sa svojho programátora, možno je na inej adrese. Povedzte robotom, ktoré stránky majú indexovať a na akej URL sa nachádzajú. Roboti vás budú milovať!

3. MÁTE SEARCH CONSOLE ?

Ak ste prihlásení na svojom Google účte, stačí prísť na adresu https://www.google.com/webmasters/ a kliknúť na Search console. Pomocou tohto nástroja Google jasne komunikuje, čo sa mu na webe páči a čo nie.

4. MÁTE SSL CERTIFIKÁT ?

Ak vám svieti zelený zámok vedľa domény, je to v poriadku, návštevníci sú na vašom webe v bezpečí!

5. ROZUMIETE SVOJMU SEO ŠPECIALISTOVI?

Možno to znie vtipne, ale dobrá, jasná a hladká komunikácia medzi majiteľom (manažérom eshopu), vývojárom a SEO špecialistom je základ. Táto SEO príručka od Google z vás za večer špecialistu nespraví, ale garantujem vám, že ak si ju prečítate vy a váš programátor, tak peniažky zo SEO investícii sa vám budú len tak sypať.

Ako obstáli vaše weby v tomto audite?

Podeľte sa s nami v komentári, koľko bodov ste získali:)