S rastúcim dosahom Googlu na používateľov internetu rastie aj význam a počet nástrojov, ktoré Google ponúka pre zefektívnenie vášho marketing mixu. Vplyv vyhľadávačov a ich reklamných nástrojov na získanie zákazníka narástol až tak, že sa tomuto oboru začalo hovoriť Search Engine Marketing (SEM). Kedže na Slovenku máme menší monopol vyhľadávačov, ide skôr o "Google marketing" :)

V apríli sa v Prahe v tomto duchu konal Google Search & Display Summite, kde sme sa vybrali zistiť, čo je v oblasti online a hlavne Google marketingu nové na našom lokálnom česko-slovenskom trhu.

Konferencia sa skladala z úvodného keynotu a niekoľkých oddelených prezentácií a workshopov.

Top novinky z úvodneho keynotu nájdete v nasledujúcom zhrnutí.

Novinky a Trendy 2012

  • Percentuálny podiel internetu a Googlu na jednotlivé fázy nákupneho procesu:
    >> 1. inšpirácia/ prieskum trhu
    >> 2. hľadanie ponúk
    >> 3. rozhodovanie/ porovnávanie
    >> 4. rezervácia/nákup
    Aj keď cez prvé 3 fázy prejdú online až 2/3 ľudí, konečný nákup uskutoční online len 1/3 ľudí.

  • V sektore cestovného ruchu sa 50% nákupov dovoleniek uskutoční do 2 týždňov, z čoho len 4% ľudí kúpia dovolenku v ten istý deň. Druhá polovica používateľov potrebuje na nákup dovolenky časové obdobie od 3 týždňov do 3 mesiacov.

  • Vyhľadávanie výrazne pomáha pri budovaní značky. Až 71% používateľov očakáva, že na Top pozícii vo vyhľadávaní nájde lídra na trhu!

  • 90% konverzií v maloobchode prichádza z Top 3 pozícií vo vyhľadávaní.
  • Reklama v reklamnej sieti Google Display Network je nevyhnutným krokom pre navýšenie objemu konverzií (graf vývoja kampaní nižšie):
    Vývoj Google reklamy
  • Youtube je reklamný kanál, ktorý úspešne využili už viacere české kampane. Príklady nájdete v prezentácii Novinky a Trendy 2012.

  • Nákup je dlhodobý proces, nestačí merať len konverziu po poslednom kliku: Celú cestu zákazníka ku konverzii je možné vidieť vo Viac-kanálových reportoch v Google Analytics.
  • Mobilné vyhľadávanie a surfovanie rastie závratnou rýchlosťou - na Slovensku je každý druhý predaný telefón smartphone - mobilné reklamné kampane naberajú na dôležitosti a ich význam pri získavaní konverzií sa zvyšuje.

  • Český používateľ má na telefóne v priemere 16 aplikácií, 7 aktívne používa a strávi s nimi 80 min. denne. Slovák ich bude mať na truc ešte oveľa viac:)

  • Google Plus rastie (v CZ oveľa rýchlejšie ako u nás) - integrácia s vyhľadávaním aj reklamou Google AdWords už funguje, čím zvyšuje preklikovosť reklamy (Za predpokladu, že máte Google Plus stránku a ste dosť populárny).
    Adwords a Google Plus
  • Google Plus má ešte jeden bonus - mapu vašich zdieľaní, aby ste vedeli, ako sa vaše príspevky šíria po sieti.
    Mapa zdieľaní Google Plus

Všetky prezentácie z workshopov, ktoré nasledovali, si môžete stiahnuť tu >>

Fotky z konferencie si môžete pozrieť v picasa albume >>

Fotky z afterpárty nám nezabudnite olajkovať na našej fanpage:) >>

Aktualizované: Záznamy z prednášok si môžete pozrieť tu >>