Tento ročník odštartoval úplnou peckou a to oznamom o rozšírení textového priestoru pri reklamných inzerátoch v search network. Dlhoročné 25 + 35 + 35 sa zmení na 2 nadpisy po 30 znakov a priestor na popisok na 80 znakov. Viditeľná URL doména bude automaticky pridávaná z cieľovej adresy, za ktorú bude možné doplniť svoj vlastný text.

Čo to znamená pre PPC špecialistov? Absolutný vodotrysk radosti a nadšenia z popísania všetkých výhod propagovaného produktu alebo služby. Prečo táto zmena? Cieľom je zvýšenie CTR podľa prvotných odhadov až o 20%. Ako to vyzerá v praxi? Náš kolega Samo napísal
výstižný článok, akým chybám sa pri Expanded Text Ads vyvarovať.

Laboratórium menom Google

Koncepty a experimenty kampaní sú najbližšou budúcnosťou Google Adwords. Najskôr si vytvoríte koncept, v ktorom viete meniť a upravovať jazykové a regionálne cielenie, rozšírenie reklám, texty inzerátov (CTR) a upravovať bidy (RLSA) či bidovaciu stratégiu (CPA). Nastavíte si podiel zobrazení a sledujete úspešnosť experimentu voči pôvodnej kampani. Testovanie môžete kedykoľvek ukončiť.

Google verí, že aj absolut PPC geek si rád nechá poradiť, ako priebežne vylepšiť výsledky svojich kampaní.  Do radu bulharských konštánt priradil Pavel Jašek script pre vylepšenie skóre kvality. Pomocou tohto scriptu dokáže PPC špecialista zoptimalizovať svoju kampaň na maximum.

Google

Slon v miestnosti alebo cross device konverzie

Počet aktívnych mobilných zariadení z roka na rok rastie a spolu s ním aj samotné vyhľadávanie na mobiloch. Od tohto veľmi dôležitého faktu závisí aj úspešnosť vašich kampaní. Medziročný nárast cross device konverzií je až o 37%. Mobily sú stále však viac využívané na vyhľadávanie ako samotné nakupovanie. Podľa Google štatistík je to 20% za uplynulý rok, z ktorých len 3% boli patrili konverzii.

Avšak pomocou biddingu na všetkých zariadeniach, áno aj na tabletoch, viete svoje kampane zázračne vylepšiť. Môže Cross device prebehnúť aj na rovnakom type zariadení? Áno, môže. Jedná sa konverzie, ktoré začnú a skončia na akomkoľvek zariadení. Napríkad PC + mobil, alebo mobil + mobil.

Cross device konverzie viete merať len cez Adwords kód na meranie konverzií. Sledujte stĺpce konvertovaných kliknutí a koverzií naprieč zariadeniami a optimalizujte ponuku k zaisteniu optimálneho počtu konverzií medzi rôznymi zariadeniami. V Google Analytics ich vieme merať pomocou user ID. Jedná sa o dôležitý faktor, na ktorý si bude dobré spomenúť pri samotnom vyhodnocovaní.

Cross device

Výhody:

  • algoritmus automaticky maximalizuje konverzie naprieč zariadeniami
  • rýchlejšie dosahovanie pozitívnych výsledkov a viac konverzií vďaka zisteniu, čo vedie ku konverziám naprieč zariadeniami
  • absolútna výhoda oproti konkurencii, ktorá sa sústredí len na klasické meranie konverzií.

Automatizácia

Automatická optimalizácia znie ako rajská hudba pre väčšinu uší PPC špecialistov. Jedná sa o úpravu ponuky na úrovni jednotlivej aukcie v reálnom čase. Automatická optimalizácia pomôže vytvoriť omnoho väčší priestor pre strategické plánovanie marketérov, ktoré momentálne tvorí len cca 20% z ich celkového času. Auto-optimalizácia je založená na mnohých pilieroch. Piliere dostupné pre úpravu ponuky (remarketingový zoznam, lokalita, smartfón a čas). Alebo exkluzívne piliere adwords automatickej ponuky (operačný systém, jazyk, reklama, prehliadač a iné). Jedná sa o kombináciu 2 alebo viacerých pilierov.

Na výber sú dve možnosti: konzervatívne a agresívne cielenie. Target ROAS je priemerná hodnota konverzie, ktorú chceme získať z každého eura vynaloženého na reklamu. Target CPA (cieľová CPA) je priemerná čiastka, ktorú chceme zaplatiť za konverziu.

Automatizácia

Ďalšie rýchle tipy #pbs2016

  • pri manuálnej optimalizácii analyzujte relevanciu reklamy, očakávanú mieru prekliku, dojem zo vstupnej stránky. Pomocou týchto troch zložiek viete zvyšovať skóre kvality z 1 na 10.
  • automatická optimalizácia šetrí čas a čas sú peniaze. Zatiaľ sa môžete sústrediť na plánovanie a stratégiu.
  • využívajte rozšírenia! Napríklad o lokalitu, podstránky, telefónne číslo, aplikáciu a iné. Svoju reklamu týmto krokom posuniete na vyšší level.
  • v GDN sa pripravte na responzívne reklamy.
  • v PLA si rozdeľte inzerciu pomocou custom labels. Remarketingové listy sa vám taktiež oplatí používať.
  • Google Adwords ponúkne úpravu max. CPC len pre desktop. Týmto pádom bude možné vytvoriť kampaň len pre mobily či tablety.
  • manuálne vylepšovanie kampaní Ad Rank - skóre kvality, max CPC Bid, očakávaný dopad rozšírenia a formátov.
  • mobilné youtube video je kľúč, 400% globálny nárast mobilného videa za posledné 2 roky. Najväčší zásah generácie millenials.
  • youtube videá začínajú byť plnohodnotnou konkurenciou k TV pre najmladšie ročníky zákazníkov, ktoré trávia na youtube priemerne 134 minút/týždeň.

PBS16

Ďakujeme Google, vidíme sa o rok!