Ako zvýšiť návštevnosť organiky - NovyNabytok Case study Linkbuilding

Ako sme zvýšili medziročnú návštevnosť z organiky o 40 % pomocou linkbuildingu - SEO case study

Novynabytok.sk je najväčším internetovým obchodom s nábytkom a bytovým vybavením na Slovensku. Na Slovensku funguje od roku 2007, v roku 2009 spustili eshop v Čechách a v roku 2018 v Maďarsku.

Case study: SEO, Linkbuilding

Keďže počas posledných 2 rokov organické vyhľadávanie stagnovalo alebo klesalo, klient sa rozhodol okrem PPC a Facebooku využiť potenciál služby SEO v ui42 digital. 

Riešenie

Tak ako mnohí majitelia eshopov, ani tento klient spočiatku nemal dôveru v efektivitu linkbuildingu. Bolo potrebné vypracovať dôkladnú analýzu webovej stránky a linkbuildingových príležitostí. Technická časť stránky bola vyladená dostatočne, no čísla aj tak nestúpali. Najväčšie medzery sme videli práve v off-page SEO. 

Najskôr sme predpokladali možnú čiastočnú penalizáciu zo strany Google, avšak v Google Search Console sa tento predpoklad nepotvrdil. Pátrajúc po príčine sme sa rozhodli komunikovať naše domnienky prostredníctvom Google Webmasters hangout, kde potvrdili, že sa o penalizáciu nejedná.

Následne sme pri kontrole spätných odkazov v Google Search console odhalili prvé potenciálne problémy s pofidérnymi linkami z nedôveryhodných zdrojov. Rozhodli sme sa využiť Disavow tool v Google Search Console. Tento tool slúži na dištancovanie sa  nedôveryhodných linkov. Vďaka tomuto kroku sme za krátky čas zaznamenali prvé posuny, preto sme sa rozhodli pristúpiť k vypracovaniu linkbuildingovej analýzy a následnej stratégie.

Najskôr sme pri určovaní cieľových vstupných stránok pre linkbuilding využili klientom poskytnuté informácie o dôležitých stránkach z obchodného hľadiska v kombinácii s dátami z analýzy kľúčových slov. Dôležitá pre nás bola analýza výsledkov vyhľadávania pre relevantné slová k daným vstupným stránkam. Z toho vyplynula analýza konkurencie vo výsledkoch vyhľadávania. 

Primárne sme sa zamerali na stránky, ktoré spĺňali predpoklad pre čo najrýchlejší a najjednoduchší posun pozícií a nárast viditeľnosti vo vyhľadávaní. 

Výsledky 

Linkbuilding narast

Po dlhodobej stagnácii organického vyhľadávania je medziročný nárast návštevnosti od začiatku spolupráce (modrá čiara v grafe - august) na úrovni 39 %.

medziročný nárast návštevnosti

*SK: Merané obdobie: Od 1.1.2019 do 31.12.2019, porovnané s rovnakým obdobím v minulom roku. 

Pri revenue to znamenalo nárast od začiatku spolupráce o 16 % a počet transakcií o 4.8 %.

nárast revenue o 8.95% a nárast transakcií o 4.8%
*SK: Merané obdobie: Od 1.1.2019 do 31.12.2019, porovnané s rovnakým obdobím v minulom roku. 

Referencia od klienta: 

“Oceňujeme profesionálny a proaktívny prístup ui42 digital. Našu spoluprácu posunuli nad rámec dohodnutých aktivít, aby nás presvedčili o ďalšom našom potenciáli pre rast. Vďaka ui42 digital sme dosiahli výrazne vyššiu návštevnosť, taktiež nárast počtu transakcií.” Novynabytok.sk

4 kritériá pre výber relevantných kľúčových slov

  • Biznisový význam pre klienta z hľadiska marží
  • Dostatočná kumulatívna hľadanosť relevantných kľúčových slov 
  • Pomer konkurencie a hľadanosti 
  • Priemerná pozícia stránky na rozmedzí 1. a 2. strany v SERPe

Tip ako zvýšiť keyword coverage

Tip ako zvýšiť keyword coverage

Vypracovanie analýzy a stratégie

Pre samotnú analýzu bolo potrebné najskôr z analýzy kľúčových slov odfiltrovať kľúčové slová, ktoré sú relevantné pre zvolené cieľové stránky a získať k nim dáta. 

Dáta na úrovni kľúčových slov_ui42 digital

Dáta na úrovni kľúčových slov

Na základe týchto dát sme získali analýzu výsledkov vyhľadávania pre tieto kľúčové slová. Takýmto spôsobom sme zistili:

  • Kto je priama a nepriama konkurencia vo vyhľadávaní?
  • Silu konkurenčného odkazového portfólia
  • Linkbuildingové príležitosti (magazíny o bývaní, bloggeri, ...)

Najčastejšie sa vyskytujúce domény vo výsledkoch vyhľadávania pre daný dataset kľúčových slov_ui42 digital

Najčastejšie sa vyskytujúce domény vo výsledkoch vyhľadávania pre daný dataset kľúčových slov

Dáta potrebné na vytvorenie linkbuildingovej stratégie:

  • Prioritizácia vstupných stránok, tak aby to dávalo zmysel z pohľadu klienta pre maximalizáciu ziskov, s ohľadom na potenciál posunu a celkovú kapacitu objemu vyhľadávania
  • Dáta o aktuálnom odkazovom portfóliu klienta. V prípade eshopu www.novynabytok.sk sme sa zamerali na dištancovanie sa od potenciálne toxických linkov
  • Relevantné kľúčové slová pre tieto podstránky spolu s dátami, na základe ktorých sme získali prehľad o konkurencii vo vyhľadávaní
  • Po vytipovaní najsilnejších konkurentov sme sa mohli zamerať na analýzu ich odkazového portfólia, kde sme odhalili niekoľko odkazových príležitostí, či už prehľad o tématicky relevantných portáloch s odkazmi konkurencie, alebo broken links smerujúcich na konkurenta
  • Taktiež sme pri analýze top 5 strán výsledkov vyhľadávania odhalili príležitosti na umiestnenie blog-postov či publikáciu článkov.

Aká je tajná ingrediencia Vladimíra a SEO tímu? Ako sme pomohli klientovi rásť?

Vladimír Podkamenský (Projektový manažér. Technické SEO, Linkbuilding): "SEO je dlhodobá a komplexná aktivita. Nie je to o zapracovaní jedného reportu. Správne vyladené technické SEO je základ, na ktorý je možné následne nadviazať ďaľšie aktivity, či už to je práca na on-page SEO/obsahu, alebo práve budovanie backlinkového portfólia, ktoré je dnes často považované za druhoradé v rámci SEO. Pri dnešnej úrovni webových riešení môže byť obsah a spätné odkazy práve to, čo vás odlíši od konkurencie a zvýši vašu viditeľnosť vo vyhľadávaní." 

David Kořínek - technický leader SEO ui42 digital. Na projekte Novynabytok je projektovým manažérom SEO. Identifikoval ďalší potenciál rozvoja prínosu projektu pre klienta. Po implementácii technických a on-page zadaní inicioval linkbuildingové aktivity na projekte. 

Máte projekt, s ktorým by ste potrebovali poradiť?  Spojte sa s nami kvôli konzultácii