Banerové kampane a výkonnostný marketing sú skoro dva nezlučiteľné pojmy.

Ukážte mi banerovú kampaň, ktorej celkové náklady výroby a prevádzky kampane (v Google Display Network, Etargete, hocikde...) neminuli viac ako marža z produktov, ktoré predali a ja vás pozývam na pivo:) No čo, rád by som vás, šikovných online marketérov, stretol! :)
Hovorím tu, samozrejme, o priamo odsledovateľných predajoch zaznamenaných v Google Analytics. Nie, že by som neveril v komplexnejší efekt banerovej reklamy ako je "len" dosledovateľná akcia na webe po kliknutí na baner, ale preto, že vám chcem ukázať príklad kampane, ktorá na seba zarobiť vie.

Tieto banery majú celkovú nákladovosť 10% z obratu, ktorý prinesú. 
Tieto obrázky sú ilustračné. Spolu používame vyše 30 rôznych veľkostných formátov.

Banery Hodinky.sk

Baneris

Čo treba na to, aby táto kampaň bola efektívna?

  1. Banery sa zobrazujú v reklamnej sieti s princípom "Real time bidingu" (RTB House). 
  2. Banery sa zobrazujú užívateľom na princípe remarketingu. Ak ste navštívili eshop bez dokončenia nákupu, alebo vložili niečo do košíka, tieto banery vás budú nejaký čas prenasledovať, sorry:)
  3. Banery obsahujú len produkty, ktoré ste videli, alebo ktoré ste vložili do košíka a nenakúpili. Obsah baneru sa teda dynamicky generuje.
  4. Banery obsahujú okrem loga, obrázku produktu a jeho ceny aj výzvu, alebo výhodu, prečo sa na eshop vrátiť.
  5. V baneroch sa nezobrazujú produkty, ktorých cena je príliš nízka, alebo ktoré nie sú skladom.
  6. Kampaň má nastavenú maximálnu cenu za konverziu, respektíve percento z vygenerovaného obratu.
  7. Kampaň by samozrejme nebola úspešná ani bez dobrého webu s priaznivou mierou konverzie Hodinky.sk.