Od roku 2009 percentuálna úspešnosť otvorenia emailu (opening rate) 26%, pomaly klesá. Toto číslo vyznieva menej alarmujúco, keď uvážime že počet odoslaných emailov sa každým rokom zdvojnásobuje.

Úspešnosť otvorenia sa podľa povahy newslettera môže veľmi líšiť.

Od všeobecného newslettera s rovnakým obsahom pre každého príjemcu s úspešnosťou otvorenia cca. 20%, po personalizovaný newsletter s prispôsobeným obsahom pre rôzne skupiny príjemcov s úspešnosťou otvorenia dosahujúcou až 70%!

Pre zvýšenie úspešnosti vášho newslettra je preto nevyhnutné dosiahnuť, aby boli vaše správy čo najosobnejšie. Prvým krokom pre dosiahnutie tohto cieľa je rozdelenie mailingového zoznamu podľa špecifických záujmov rôznych skupín odberateľov. Samozrejmosťou je aj meranie výsledkov každého mailingu (napríklad v Google Analytics) a zohľadnenie získaných štatistík pre zdokonalenie každého ďalšieho newslettra. Taká je aspoň teória. Skutočnosť na druhej strane ukazuje, že viac ako polovica odosielateľov newsletteru nerobí nič, aby ho prispôsobili potrebám príjemcov!

Ak sa teda rozhodnete zmeniť svoj prístup k optimalizácii newslettrov, vaša konkurencia je teda dosť nízka:)

Ako s mailingom začať?

1. Základom dobrého mailingu je plánovanie

Narýchlo pripraveným a nekvalitným mailingom sa vyhnete len ak budete mať:

-       pevný deň publikácie (odoslania)

-       stanovený deň finálnej kontroly a úprav

-       deadline pre stanovenie obsahu

-       zodpovednú osobu pre odoslanie

-       zodpovednú osobu za plánovanie obsahu

-       zodpovednú osobu za dopĺňanie zoznamu emailov

-       osobu pre kontrolu štatistík úspešnosti

2. Nikdy nepodceňujte formu mailingu

HTML newsletter nemá len atraktívny dizajn, ale má aj v priemere o 30% väčšiu úspešnosť,

Aby ste odosielanie HTML maillingu čo najviac zjednodušili, potrebujete jednoduchý nástroj, ktorý dlhodobo ušetrí čas aj náklady spojené s prípravou mailingu. Ideálne je, ak je takýto nástroj už súčasťou vášho redakčného systému, ktorým spravujete váš eshop či firemnú stránku.

3. Poslať mailing sa nerovná stlačiť “odoslať”

Predtým ako odošlete váš mailing, otestujte, či je obsah čitateľný a viditeľný v rôznych emailových klientoch. Vaši zákazníci môžu používať rôznych klientov ako Outlook, Thunderbird, prezerať email v prehliadači cez Gmail, Hotmail, Zoznam, Azet.  Každý z nich môže váš newsletter zobraziť inak, alebo ho nikto ani neuvidí, kvôli spamovému filtru.

Riešením je univerzálna šablóna, ktorá prispôsobí váš newsletter v každom emailovom klientovi a mailling systém, ktorý zvládne poslať veľké množstvo emailov tak, aby nezahltil emailové servre. Posledné čo chcete je, aby bol váš mailling odmietnutý mailovým servrom a teda ostal nedoručený.

4. Testovať, testovať, testovať

Vytvoriť pravidelný mailing a nesledovať jeho výsledky, by bola veľká škoda.

Ktoré štatistiky sledovať pravidelne?

-       miera odchodov návštev z newsletteru(možné dôvody odchodu)

-       počeť ľudí, ktorí email otvorili

-       časti newsletteru, na ktoré ľudia najviac reagovali (preklikom)

-       napĺňanie cieľov po príchode na stránku

5. Ako dosiahnuť vysokú úspešnosť otvorenia newsletteru?

- vždy si pýtajte súhlas prijímateľa

- dobre si premyslite výzvu v predmete správy

- testujte čas odoslania / prijatia mailingu

Pre začiatok vyskúšajte rozdeliť zoznam adresátov newslettra do 3 častí a otestujte odosielanie newslettra v rôznych časoch, s rôznymi verziami predmetu vašej správy.

Predchádzajúce diely:

Newsletter nie je leták zo supermarketu - Príručka e-Mail Marketingu #2

Prečo etika stojí za námahu - Príručka e-Mail Marketingu #1